Skip to main content

Hoi, mijn naam is naam verwijderd door de kindertelefoon

sinds mijn zus van 15 begon met roken/blowen is ze heel erg agressief geworden, ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik voel me niet fijn/veilig thuis omdat ik zowat elke dag ruzie heb met mijn moeder. Mijn ouders zijn gescheiden, mijn moeder zit nu ongeveer 2 jaar in een relatie met mijn buurman OMG! ja ik weet het en ik haat het altijd als ik er ben doet hij alsof hij mijn vader is, en thuis is het nog erger. Mn moeder doet ook nog alsof ze hem is. Ze wordt snel boos,iriteerd zich en ze reageert het op de kinderen af. Als ik ruzie heb met mijn zus of zusje,  heb ik bijna elke keer het gevoel dat mijn moeder alle mij aanspreekt op wat ik doe. En volgens mij is dat ook zo, ze zegt dan nog tegen mij dat ze mijn zusjes ook aanspreekt maar dat ze dat apart doet. Wat ik natuurlijk vet raar vind, want mij wilt ze altijd aanspreken waar iedereen bij staat maar de rest? HO MAAR! die doen nooit wat. Raar toch?  Ik wil vaak ergens anders slapen, want thuis zit het vol met kinderen dus drukte… ik zit in de 3ᵉ klas dus moet ik me kunnen concentreren, dat kan dan ookwel (als de kinderen aan het spelen zijn buiten). Ook raar is dat mijn broertje en zusje elke dag naar buiten mogen terwijl ik naar school moet en op hun moet passen terwijl zij bij haar vriend is (de buurman) ik heb nu ongeveer 2 maanden het gevoel dat ik me hier niet thuis voel, en dat ik ergens aders me wel lekker in me vel voel zitten. Mijn moeder vindt dat ik overdrijf en dat ik niet moet zeuren. Maar zij ziet het natuurlijk niet door mij ogen en dat is wat ik erg vervelend vind. In de ochtend is het ook altijd drama drie meiden die ruzie maken om een broek of t-shirt. Onzin ja i know, het gaat gewoon over van wie wat is en dat bijna elke ochtend. 

Ik heb wel genoeg gepraat, zijn er nog tips?

Gr. anoniem718

Ook al kan ik je niet persoonlijk, ik leef met je mee. Kan je misschien met iemand op school praten. Of met je mentor. Die kan je vast verder helpen. Misschien helpt het ook om met een vriendin te praten en als je met geen volwassenen via school hulp kan krijgen kan jea misschien hulp vragen bij de ouders van een vriend(in) of als je op een sport zit aan die docent vragen of hij/zij kan helpen.

Succes,

Who.am.I.

Heyy

Hmm lastig zeg..

Misschien is het, zoals who.am.i, ook al aangeeft inderdaad een idee om met iemand te praten over hoe je je voelt? Je kan bijvoorbeeld praten met je mentor, een docent, vertrouwenspersoon, vriend(in) of de huisarts. Die mensen zijn er echt voor je en kunnen je denk ik wel helpen om te kijken hoe je je situatie kan verbeteren. Ook kunnen ze je hulp en steun bieden. Als je praten erg eng vind kan je ook altijd een berichtje of brief schrijven waarop je verteld hoe je je voelt en die naar iemand sturen die je vertrouwd. Dat gaat misschien makkelijker voor je.

Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon. Die zijn bereikbaar op het nummer 0800-0432 en je kan samen met hun ook kijken hoe je je situatie kan verbeteren. 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer