Hoi!
De laatste tijd hangt er een erg slechte sfeer hier in huis. Er is heel vaak ruzie, wel bijna elke dag! Dat is al een paar jaar zo, maar sinds een paar maanden is het erger. Om de kleinste dingetjes ontploft er wel iemand. Er wordt dan geschreeuwd, gestampt op de trap en met deuren geslagen. Vooral mijn moeder en zusje springen snel uit hun vel. Soms wordt er ook ‘s avonds ruzie gemaakt en geschreeuwd, als mijn zusje en ik in bed liggen. Dan maken mijn ouders beneden weer eens ruzie. Af en toe maakt iemand een schijnbeweging naar mij, alsof diegene me gaat slaan. Heel soms gebeurt dat ook. Als mijn zusje en ik alleen thuis zijn, kan mijn zusje soms uit het niets heel boos worden op me. Soms gaat ze me dan ook slaan of schoppen, maar meestal alleen knijpen en/of bijten. Twee keer heeft ze zelfs mijn keel een tijdje dichtgeknepen. Ik heb het tegen mijn ouders gezegd, maar die geloven het niet of ze wuiven het weg. Ik ben inmiddels al bijna een jaar depressief maar ik durf het mijn ouders of andere kennissen niet te vertellen, omdat ik bang ben dat ze helemaal niet willen weten hoe ik mij voel.
Ik ben zo bang dat de ruzies een keer uit de hand lopen of dat ik mezelf iets ergs aan doe...
Wat moet ik doen?
Bedankt voor het lezen allemaal, hopelijk weten jullie een oplossing want ik trek het echt niet meer.
Groetjes,
Merle.
P.S. dit is mijn eerste bericht op het forum dus ik hoop dat ik alles goed heb gedaan met persoonlijkheid en regels enz. want dat wil ik wel! :-)