slechte thuissituatie?

  • 15 February 2021
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Hoi!

De laatste tijd hangt er een erg slechte sfeer hier in huis. Er is heel vaak ruzie, wel bijna elke dag! Dat is al een paar jaar zo, maar sinds een paar maanden is het erger. Om de kleinste dingetjes ontploft er wel iemand. Er wordt dan geschreeuwd, gestampt op de trap en met deuren geslagen. Vooral mijn moeder en zusje springen snel uit hun vel. Soms wordt er ook ‘s avonds ruzie gemaakt en geschreeuwd, als mijn zusje en ik in bed liggen. Dan maken mijn ouders beneden weer eens ruzie. Af en toe maakt iemand een schijnbeweging naar mij, alsof diegene me gaat slaan. Heel soms gebeurt dat ook. Als mijn zusje en ik alleen thuis zijn, kan mijn zusje soms uit het niets heel boos worden op me. Soms gaat ze me dan ook slaan of schoppen, maar meestal alleen knijpen en/of bijten. Twee keer heeft ze zelfs mijn keel een tijdje dichtgeknepen. Ik heb het tegen mijn ouders gezegd, maar die geloven het niet of ze wuiven het weg. Ik ben inmiddels al bijna een jaar depressief maar ik durf het mijn ouders of andere kennissen niet te vertellen, omdat ik bang ben dat ze helemaal niet willen weten hoe ik mij voel.

Ik ben zo bang dat de ruzies een keer uit de hand lopen of dat ik mezelf iets ergs aan doe...

Wat moet ik doen?

 

Bedankt voor het lezen allemaal, hopelijk weten jullie een oplossing want ik trek het echt niet meer.

 

Groetjes,

Merle.

 

P.S. dit is mijn eerste bericht op het forum dus ik hoop dat ik alles goed heb gedaan met persoonlijkheid en regels enz. want dat wil ik wel! :-)


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey Merle,
Wat ontzettend vervelend voor je! Ik herken dit want ik heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten. Het is erg vervelend dat je niet met je ouders hierover kunt praten! Ik raad je aan om eens het jeugdteam van jouw provincie te benaderen. Zij kunnen je hier mee verder helpen! Is er iemand waarmee je nu kunt praten? Een familielid, een vriend, een mentor of docent? 
Ik hoop dat ik je goed geholpen heb!
Sterkte, succes en groetjes van mij!

Badge

Hoi @Loetje1410 ,

Heel erg bedankt voor je reactie! 

Nee er is helaas echt niemand waar ik het mee durf te bespreken. Ik heb sinds dit jaar een nieuwe mentor en ik ken diegene dus nog niet zo goed en vind het daarom spannend om zoiets met hem/haar te bespreken….

Reputatie 2
Badge +1

Hey, dit is echt heel heftig daar moet snel wat aan gedaan worden. Ik las dat je niet echt iemand hebt om het aan te vertellen. Je thuissituatie gaat niet vanzelf stoppen denk ik. Je kunt ook de kinderbescherming bellen voor hulp:) die gaan je helpen! En je depressie, ik heb ook al bijna 2 jaar last van een depressie en durf dat ook niet te vertellen. Wat ik toen gedaan heb is naar een kindercoach gaan (tegen me ouders zij ik dat ik moeite had met school). Bij mij heeft de kindercoach me niet echt geholpen maar jou miss wel! 

Het komt goed! groetjes my

Badge

Hey, 

Wat ontzettend moeilijk moet dit voor je zijn, ik vind het al heel knap van je dat je deze stap hebt gezet om wat mensen er over te vertellen want dat lijkt me heel lastig. Ik denk zelf dat je misschien het beste een volwassen persoon in vertrouwen kan nemen of misschien de kinderbescherming zou kunnen bellen. Wat er bij je thuis gebeurd is namelijk echt wel heftig dus ik weet zeker dat ze je zouden helpen. Ik weet zeker dat het goed komt en in de tussentijd, stay strong! Het komt echt wel goed. 

Groetjes van mij:)

Reageer