Vraag

Slechte thuissituatie

  • 26 March 2020
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi! Ik ben 17 en mijn thuissituatie is momenteel niet zo fijn. Ik heb soms  ruzie met mijn ouders /zussen, die vaak escaleren. Ik heb een tussenjaar en ben vorig jaar afgewezen bij de kunstacademie en werk nu 22 uur in de week in een ziekenhuis als schoonmaker. Op mijn werk vind ik de sfeer ook niet zo fijn, zeker nu met corona maar ook omdat mijn collega's op een totaal ander denkniveau zitten als ik en er een hele erge hierachie / roddelcultuur in het ziekenhuis heerst. Ik doe nu weer toelating maar het is helaas door corona uitgesteld. Ik zit niet lekker in mn vel en heb daardoor (weer) veel ruzie met mijn ouders, wat mijn eigen schuld is. De verstandhouding tussen mij en familie is sowieso al niet lekker door de dingen die er gebeurd zijn vroeger en nadat mijn ouders mij vorige week bijna uit huis hebben gezet (waar ze vroeger wel vaker mij dreigde) heb ik nu de laatste kans gekregen anders bellen ze de crisisopvang. Nogmaals alle ruzies zijn mijn eigen schuld, ik ben gewoon een ongelofelijk kutwijf, maar hoe zorg ik dat ik verander? Ik vind het lastig om me aan te passen, ik word gewoon heel snel geïrriteerd van kleine dingen zoals spullen kwijtraken die ik de nodig heb. Hebben jullie misschien tips voor me, en voor het uiterste geval wat moet ik doen als ik nu toch wel uit huis gezet wordt? 


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Excuses aan bieden. Ik weet her klinkt stom maar het helpt zeg bijv, Ik Ben sorry van wat vroeger en nu gebeurd is en zeg dat je op en nieuw wilt beginnen. Zeg ook dat je sons geirriteerd raakt aan kleinen dingen. Iedereen moet zich aanpassen in het huis. Vindt Ik.

 

Als ze je uit huis zetten. Ga bij je vrienden of familie wonen. Is dit btw wel legaal Aan gezien je nog geen 18 bent? Ruzie is normaal mijn moeder en Vader hebben deze week nog gedreigt me broer uit het huis te zetten.

Sorry dat Ik weinig tips heb. 

Succes 

Grtjes 

Reageer