Slechte thuis situatie, depressieve sfeer

  • 18 September 2019
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi, ik ben nu al 17 en heb het gevoel dat ik hier te oud voor ben maar mijn thuis situatie is nu zo ondragelijk dat ik niet weet waar ik heen moet, ik ben nu all een student en ben all ingeschreven bij een kamer net en ben echt wel klaar om weg te gaan uit huis.. alleen is dat niet zo makkelijk.. mijn broer maakt het bij mij thuis moeilijk hij heeft verschillende emotionele klachten, hij heeft agressie problemen, op dit moment ben ik ook gewoon bang voor hem ik durf niks tegen hem te zeggen, mijn moeder kan hem niet zomaar uit huis zetten hij is all 28 maar dat is ook niet de optie, hij schreeuwt, rent door het huis s’nachts en denkt eigenlijk alleen maar aan zichzelf de laatste tijd, ik probeer rekening te houden met het feit dat er heus wel iets miss met hem zou moeten zijn maar ik weet ook dat ik niet van hem hou,, hij zegt slechte dingen over mij en we hebben nooit echt een goede band gehad maar in de wiet lucht zitten omdat hij dan stiekem thuis dan toch blowt ja joh... ik weet niet of ik me aanstel of zoiets, ik heb zelf autisme en word snel overprikkeld door dingen dus denk ik dat ik misschien hier in de fout zit.

1 reactie

Hoi

Je vertelt het thuis niet gemakkelijk te hebben. Je broer maakt je bij momenten moeilijk, en zelf geraak je snel overprikkeld. Kan je voor steun terecht bij je ouders?

Wat jammer dat het er thuis zo gespannen aan toe gaat. Lastig dat het gedrag van je broer zulke invloed heeft op de thuissfeer. Wel goed dat je al ingeschreven bent om op jezelf te gaan wonen. Hoewel je met een eigen woonst nog steeds regelmatig thuis langs kan komen, zou wat afstand jullie gezin goed kunnen doen. Zou het op jezelf gaan wonen nog lang duren?

Maak je trouwens geen zorgen over je leeftijd op dit forum: je kan hier terecht tot en met je achttiende. Stel gerust een vraag wanneer deze in je opkomt, of open zonder twijfel een topic wanneer er iets speelt dat je graag zou delen.

Groetjes
Kenshin

Reageer