Vraag

Slechte relatie met ouders

  • 6 August 2020
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

 

Sinds het begin van het hele corona gebeuren zit ik veel thuis omdat uitgaan, vakanties etc. allemaal geannuleerd zijn of niet mogelijk is.


Daardoor zit ik thuis veel met mijn ouders wat normaal gesproken al niet top is. Over het algemeen kan ik redelijk met ze overweg maar mijn relatie met hen begint steeds meer te verslechteren. Ik baal hier heel erg van omdat ik ook al niet lekker in mijn vel zit.

 

Ik ben nu bijna 18 en mijn ouders laten mij nooit eens een eigen mening over iets vormen hoe hard ik er ook tegenin ga. Tevens wordt mijn mobiel echt om het minste geringste probleem afgepakt en geven ze mij nog steeds weleens een corrigerende tik / klap / duw.  Vaak dreigen ze dan uiteindelijk dat ik het huis uit moet en vertellen ze mij dat ze van me walgen.
 

Dit zijn een paar simpele voorbeelden hoe het er vaak aan toe gaat. Ik word er persoonlijk erg onzeker / verdrietig van. Ik vraag me dan af of dit aan mij ligt of dat zij fout zijn?

 

Ten slotte, natuurlijk weet ik dat ik weleens een irritante puber kan zijn maar voor mijn gevoel is hun gedrag te heftig en ik zit er echt mee.

 

Ik hoop dat iemand kan bevestigen of dit normaal is of wat advies geven wat ik hieraan kan doen.

 

Alvast bedankt,

 

-xxx- cml


1 reactie

Hey @cml 

vervelend dat je zo een slechte relatie met je ouders hebt, zelf heb ik ook niet de perfecte relatie met mijn ouders maar dit is lang niet zo erg als bij jou. Ik kan nu niet uitgebreid reageren want ik heb nu even niet veel tijd maar ik wilde even zorgen dat je dit weet: HET LIGT NIET AAN JOU! Hoe vaak je ouders dit misschien zeggen het is niet jou schuld, jij doet je best en zij vinden dat niet goed genoeg dus het is hun schuld. Wat je wel kan doen is proberen minder tegen ze in te gaan en ze maar gewoon te laten (ik weet niet in hoeverre je dit doet). Ook wilde ik even snel zeggen dat dit niet normaal is, al helemaal niet dat ze je soms slaan. 
Ik moet nu gaan maar ik zal kijken of je dit ziet en daarna terug reageren.

hopelijk heb je hier al wat aan en anders zal ik morgen of later nog wel proberen te helpen

Welterusen xx van mij

Reageer