slechte band vader, ik wil niet meer bij hem wonen

  • 5 June 2020
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben 16 jaar en mijn ouders zijn al meer dan 9 jaar gescheiden. Ik woon een aantal dagen in de week bij mijn vader, maar ik voel mij hier nooit thuis omdat het er altijd een puinhoop is. Servies van een week geleden staat altijd nog in de keuken als ik de volgende week weer bij mijn vader kom, ik ruim dan ook altijd vanuit mijzelf het huis op en stofzuig. Maar een week later is het weer een puinhoop. En aan het huis klust hij al 7 jaar zelf waardoor het nog steeds niet af is en er door het hele huis altijd gereedschap ligt. Mijn vader zelf is altijd erg stil en praat vaak in zichzelf en als je hem iets vraag hoort hij dat niet altijd. Eigenlijk wil ik niet meer bij hem in huis komen omdat er altijd een negatieve sfeer hangt en ik mij daar ook nooit gelukkig voel. Dit speelt nu al zo’n 7 jaar lang.


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Misschien moet je een keertje met je vader gaan praten. Dat kan helpen.

Ik weet niet of je samen met je vader eet of niet, maar zo ja, je kan er tijdens het eten over praten. Je kan het ook tegen je moeder zeggen, maar of zijn er iets aan kan doen weet ik niet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes,

Stoutje

Hai, mijn ouders zijn ook gescheiden na een vechtscheiding en ik (15 jaar) woon net als jij een aantal dagen (weekend) bij mijn vader. Jij bent gelukkig 16 dus je hebt het recht om zelf te beslissen waar je bent. Ik zou langzaam aan mindre naar je vader gaan, tenzij je je bij je moeder ook niet thuisvoelt. Dit kan je (net als mij) langzaam doen door bijv een baantje te zoeken waardoor het onhandig uitkomt om naar je pa te gaan. Je kan ook idd gaan praten maar dan moet het wel van beide kanten komen. 
Succes en sterkte❣️

Reageer