Vraag

slechte band met ouders

  • 17 August 2020
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

hey

 

ik heb een vraagje ik weet niet of dit aan mij ligt of dit bij de pubertijd hoort maar ik heb een hele slechte band met mijn ouders bijna elke keer als ik ze zie hebben we ruzie ze zeggen dat ik altijd boos rondloop maar bij mijn vrienden heb ik dat lijk niet het is lijk iets wat ik niet aan kan doen hebben jullie dit ook of niet.

 

en pls heeft iemand tips wat ik moet doen

 

bye


4 reacties

heey,

Dit komt hoogstwaarschijnlijk door de pubertijd. Ik ben ook altijd boos en knorrig als ik thuis ben maar als ik met vriendinnen ben bijna niet. Soms wel maar dat ligt aan mijn humeur XD.

Mijn tip is gewoon om het over te laten waaien en als je een knorrige opmerking wilt snauwen naar je ouders, wat heel begrijpelijk is, probeer dan iets anders te zeggen wat minder knorrig. Ga NEVER maar dan ook echt NOOIT mompelen ze kunnen dit altijd wel op een manier horen.

 

groetjes

Aphrodite 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi,

wat naar dat de band zo slecht is. Ikzelf heb best een goede band met mijn ouders, maar natuurlijk heb ik ook weleens ruzie, hier heb ik een paar tips die mij meestal helpen om ruzies te voorkomen:

  • Probeer je commentaar in te slikken, een ruzie heeft twee personen nodig, als een persoon niet meewerkt is er ook geen ruzie.
  • Als je voelt dat er een ruzie aankomt of je zit er middenin: loop dan weg en neem een pauze, je kan dan best iets zeggen als: dit gaat niet werken zo, doei! Maar probeer niet nog snel iets stoms te roepen.
  • Bied achteraf je excuus aan, dit verbeterd de band met je ouders en er hangt niet zo’n dreigende sfeer meer, de lucht klaart vaak meteen op!
  • En als laatste als je je ouders tegenkomt: zet een blij gezicht op, maak een praatje of huppel vrolijk verder (huppelen hoeft natuurlijk niet)

Dat waren mijn tips wel denk ik, succes!

Groetjes Paardebloem

Bij mij hebben we geen ruzie maar het is net alsof wee elkaar niet kennen, ik praat echt nooit met mijn ouders tenzij ik iets nodig heb. ik denk dat ook wel komt door de puberteit. en mijn moeder wordt altijd boos als ik iets vraag dat voor “grootte mensen” is bijvoorbeeld: hoeveel verdien je per jaar gewoon uit nieuwsgierigheid, dan begint ze de hele tijd te roepen: ik heb je niet zo opgevoed, dat zijn je zaken niet, dat zijn groote mensen dingen,… ze weet best dat ik aan het groeien ben en ze wil dat niet accepteren omdat ze haar hele leven mij als klein kind heeft gezien.  En nu behandeld ze mij ook als klein kind.

𝕗𝕦𝕔𝕜 𝕞𝕪 𝕝𝕚𝕗𝕖♥

mvg

Heyy

Dat ligt wrs aan het feit dat Hein de puberteit bent nu. Jij hebt je mening, je ouders hebben hun mening. Daartussen kan wel eens ruzie ontstaan, dat is heel normaal. 

Stel dat jullie een discussie hebben over iets dat niet heel belangrijk is, geef je ouder gewoon gelijk. Jij mag natuurlijk denken dat jij gelijk hebt, maar op die manier vermijd je wel dat een discussie uitloopt tot ruzie.

Dat je thuis wat humeurig rondloopt, dat is bij heel wat pubers. We gaan door zowel fysieke als mentale verandering. Dat slaat bij sommigen op hun humeur, zo is dat nu eenmaal. Dat zal na een tijdje wel overgaan!

Groetjs

Reageer