Vraag

seksueel aangeraakt door broertje HELP PLS


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,
Ik ben dus op vakantie, en afgelopen nacht moest ik met mijn broertje (2 jaar jonger dan ik, 14) in een tweepersoonsbed slapen in een aparte kamer, mijn ouders + andere broertje sliepen in een andere kamer. Wij hadden hier allebei geen probleem mee. ik werd rond 4.45 wakker, met een hand van hem in mijn onderbroek. Een hartverzakking, en hij bleef maar bezig qua aanrakingen, van mn buik tot onderbroek enzovoort. Hij wist niet dat ik wakker was, en ik wist niet wat ik moest doen. Ik heb elke keer geprobeerd een beetje weg te draaien enzo, maar hij bleef maar dichterbij komen. Op een gegeven moment ben ik even naar de badkamer gegaan, en na een kwartier (toen hij een beetje aan zijn kant lag) weer teruggegaan. Ik kon niet slapen, en was doodsbang. Toen begon hij weer, en na een tijdje pakte hij mijn had, en begon hem rustig onder de deken naar hem toe te bewegen. En voor ik het wist zat hij met mijn hand aan zijn piemel. ik was verstijfd van angst, ik kon niks meet, en ik wilde alleen zijn en huilen. Toen deed ik alsof ik een beetje wakker werd, en haalde hij alles snel weg. Maar na een paar minuten begon hij weet met mij aanraken. 4 minuten later ging de wekker en trok hij zijn hand snel weg. Ik ben zsm naar de badkamer gegaan om me te wassen, en vooral mijn hand. Ik voel me nu zo vies en ik weet niet wat ik moet doen. kan iemand helpen?

16 reacties

Je moet 2 dingen doen
1) je broertje uitleggen dat seksuele interrese normaal is, maar niet normaal is om met je zus te doen. En dat het valt onder incest
Zeg dus dat het echt niet kan en vies is en dat je de volgende keer z'n lul er gwn af hakt (ik zou het zeggen?)
2) vertel het tegen je ouders (het liefst je moeder)
Hoi,

Ik sluit me aan bij @Angovis. Maak goed duidelijk dat het niet gepast is wat hij deed. Bij [u]niemand[/]. Voor zulk soort handelingen heb je namelijk altijd de toestemming van de ander nodig.

Je mag best een beetje (of meer) boos worden.

Eigenlijk valt dit toch wel onder aanranding denk ik...

Je ouders vertellen lijkt mij ook slim. Ik snap het dat je niet meer met hem wilt slapen in één bed, dus als je het je ouders vertelt, kunnen jullie daar ook een oplossing voor zoeken.

Het lijkt me ook een goed idee er met iemand over te praten, zodat je het hopelijk beter kan verwerken. Dit kan met je ouders, vrienden, de Kindertelefoon of als je thuis bent de huisarts.

Je hoeft je er in ieder geval niet voor te schamen. Je hebt niks gedaan toen hij bezig was en dat is begrijpelijk. Veel mensen bevriezen in zo'n situatie. Je verwacht het gewoon niet.

Gr. Pin
Hoi

Helemaal niet ok dat je broertje dit deed. Zonder toestemming iemand aanraken, zeker op die plekken, mag niet.

Zoals @Angovis en @Pin zeiden, praat je hier best over. De huisarts en de KinderTelefoon kunnen je helpen dit te verwerken. Je ouders kunnen je ook helpen, ook bij het duidelijk maken aan je broertje dat het helemaal niet ok was wat hij deed.

Ik begrijp dat je je schaamt, maar jij hebt niets verkeerd gedaan. Je broertje zit heel erg in de fout, jij niet.

Groetjes
x
Ik neem aan dat je nog wat langer in een bed moet slapen met hem zeg tegen je moeder dat je je er toch niet zo goed bij voelt (als je 't echt niet durft te zeggen) en vraag of je met je boertje mag wisselen

Maar ik raad het ook sterk aan dit te zeggen niet aleen voor je zelf (ook natuurlijk❤️) maar ook om te voorkomen dat je broertje dit soort dingen vaker doet

Voor de rest vind ik ales hierboven prima kloppen en raad ik ook zeker aan

Veel suc6❤️
dankjulliewel allemaal! we zijn nu nog op vakantie, met 3 andere gezinnen, dus ik ga het nu iig niet vertellen, anders wordt het helemaal niet meer leuk... ik ga thuis kijken of ik de moed kan verzamelen om het te vertellen... maar voor nu is het heel naar, en ik kan hem nauwelijks aankijken laat staan met hem praten. maar heel erg bedankt voor de tips en de support ! xo

meer tips of tricks die helpen zijn altijd welkom x
ik ga het nu iig niet vertellen, anders wordt het helemaal niet meer leuk...
Ik vind dat je daar best schijt aan mag hebben. Het is niet jouw schuld dat je broertje dit heeft gedaan. Door zijn daden hoef jij niet nog meer te lijden, omdat je de vakantie voor anderen leuk wilt houden. Dat is zijn schuld en is hem te verwijten. Niemand neemt het jou kwalijk als je het nu zegt. Zo bescherm je jezelf alleen maar. En daarbij, hoe langer je wacht, hoe moeilijk het wordt om het nog te vertellen.
Ik ben het eens met @Pin. Jouw welzijn gaat voor op de vakantie. Je hebt iets heftigs meegemaakt, en er alleen mee blijven zitten lijkt me lastig.

Is er een familielid waarmee je het kan delen? Als je niet wilt dat de hele familie weet wat er gebeurd is, kan je aan die vertrouwenspersoon vragen om het tussen jullie te houden.
HI xoxofxoxo,

zijn die andere gezinnen familie of goede bekenden van jullie?

Dan kun je misschien vragen of je bij een vriendinnetje of nichtje of wat jullie dan ook van elkaar zijn, kunt slapen. Dat jij dan bij dat vriendinnetje of nichtje in bed of op de kamer slaapt (event. op de grond op een matras) onder de mom van meidenslaapparty ofzo en dat jouw broertje bij een andere jongen in bed ligt of misschien wel alleen kan slapen dan. Zoiets?

De kans is wsch niet zo groot dat jouw broertje dan aan de piemel van die jongen gaat zitten en met die jongen zijn hand zich laat aftrekken, want hij is wsch alleen nieuwsgierig naar meisjes en dacht, onterecht natuurlijk , dat hij dat bij jou wel kon doen.

Heeft hij de afgelopen nacht zijn handen wel thuis gehouden en heb jij een beetje kunnen slapen?

Oh ja, misschien kun je een matras op de grond leggen in jullie kamer, zodat hij op de grond slaapt en jij in bed of omgekeerd?
Als je nog niet de echte reden durft te vertellen, kun je zeggen dat je het zo warm vindt met zijn 2-en in bed en daardoor onrustig slaapt en dus daarom liever alleen slaapt.

Ik hoop dat er een oplossing komt.

Natuurlijk ben jij het belangrijkst en kom jij op nummer 1, zaols @Pin en @100Divergent11 al zeggen.

Groetjes,
M&M's
Thanks again! ik wil t liever niet nu vertellen omdat het 3 gezinnen zijn die ik niet ken, en ik me dan heel ongemakkelijk voel de komende week.. 😞 en qua slapen gaat t half, ik heb eigenlijk niet kunnen slapen, het blijft zich maar herhalen in mn hoofd terwijl ik me er zo hard tegen verzet...
en ik wil het als ik het aan een familielid ga zeggen tegen mn moeder vertellen, maar ik ben super bang dat het gezin dan uitelkaar valt, want we hebben al veel ruzie enzo, maar ik weet niet of het daarna dan ooit nog goed zal komen...

Ik heb vanacht in een kamer met mijn andere broertje (4 jaar jonger) in een apart bed geslapen! dus wel fijner dan de nacht hiervoor.
en heel erg bedankt voor de tip, die van het warm en onrustig! als het nodig is zal ik die zeker gebruiken!

nogmaals heel erg bedankt, ik vind t heel fijn dat ik het hier kwijt kan, en dat jullie zo supportive zijn!! xx
Fijn dat je vorige nacht met je vierjarige broertje op de kamer kon. Vind je dat een goede oplossing voor de komende nachten?

Dat jullie veel ruzie hebben, mag niet betekenen dat jij niet voor jezelf op mag komen. Durf je het aan je moeder te vertellen? Je kan haar vragen er discreet mee om te gaan, wat ze vast zal begrijpen.

Ik vermoed dat je je beter zal voelen als je dit met iemand hebt kunnen delen.
*vier jaar jongere broertje (12)
we slapen in verschillende hotels, nog 2 (4 nachten na deze, het is hier nu 21.37)
Ik weet niet of ik het durf, want ij weet niet hoe goed (discreet) mn moeder er dan mee om zou gaan..
Ik denk dat ik het als ik thuis kom als eerst aan mijn beste vriendin ga vertellen. Ze is er altijd voor me, maar ik weet het niet zeker, ze heeft een aantal weken geleden namelijk een operatie gehad, en dat is natuurlijk ook heftig. dusja...
Wat denk je dan dat je moeder gaat zeggen/doen?

Denk je dat je wel je broertje er op aan durft te spreken?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar mij lijkt het niet fijn om nog 4 nachten zo te slapen. Daarbij is het ook goed voor je broertje om te leren dat hij zoiets niet kan doen.
Kan je die vriendin contacteren? Misschien kan je wat bij haar kwijt. Je kan haar vragen of ze de energie heeft om te praten. Ze wil er vast zijn voor jou.

Het lijkt me naar om hier alleen mee te blijven zitten. De KinderTelefoon contacteren en je verhaal doen kan opluchten.
ik heb geen idee wat ze dan zou doen, maar ik weet wel dat de sfeer dan de rest van de vakantie verpest is..
mijn broertje zelf er op aanspreken is geen optie, hij heeft adhd en reageert erg heftig op alles, dus dat durf ik simpelweg niet :(
ik slaap nu met mn moeder op 1 kamer, en hierna nog maar 1 hotel dus ik moet gewoon zorgen dat ik niet bij hem op de kamer kom.

Ja, ik heb gewoon contact met haar, maar ik weet niet of ik het via app aan haar wil vertellen ik denk liever in real life.
dus ik denk dat ik gewoon nog even vol moet houden ..
maar thanks voor de hulp!! xx
Ik blijf erbij dat jouw welzijn belangrijker is dan de sfeer op vakantie.

Je broertje kan heftig reageren. Misschien is het handig het eerst aan iemand anders te vertellen.

Momenteel slaap je met je moeder op een kamer. Als je dat fijn vond, kan je vragen of je de komende nachten ook bij haar op de kamer kan. Zorg er maar voor dat je niet bij je broertje op de kamer komt. Daar mag je zeker voor opkomen.

Je wilt het liever niet over app vertellen. Dat begrijp ik. Je zou, als je met je moeder op een kamer ligt, het haar kunnen vertellen, maar die keuze ligt bij jou.
Jouw welzijn is inderdaad veel belangrijker dan de sfeer op vakantie! Ik bedoel, als jij opeens heel erg ziek wordt, houdt men daar toch ook rekening mee? Het is iets waar je niks aan kan doen... Het is niet jouw schuld.

Fijn dat je nu in ieder geval met je moeder op een kamer lag. Hoe heb je dat geregeld?

Jammer dat je je broertje er niet op aan durft te spreken.

Ik ben wel blij om te horen dat je het in ieder geval gaat delen met je vriendin na je vakantie.

Gr. Pin

Reageer