Vraag

schoolcijfers+ouders=probleempjes

  • 18 January 2019
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hii
Ik zit natuurlijk op school en haal ook cijfers. Die zijn meestal tussen de 6.5 en 7.5 in. En af en toe haal ik ook een hoger cijfer of juist een lager cijfer en als dat al lager is dan een 7 is het niet goed. Mijn ouders beginnen dan helemaal weer een discussie maar het zijn gew moeilijke vakken en dan gaan ze door en zeggen van ja beter leren enzo. Het rare eraan vind ik dat als ik iets aan mn ouders vraag dat ze dan zeggen nee je moet het zelf doen. Ik heb ook geen zin om dat elke keer te horen maar als ik zeg dat het vervelend is als ze zo doen vinden ze meteen dat ik een grote mond heb ofz en noemen ze me verwend kreng. Maar ik wil gewoon dat ze dan niet doen alsof de hele wereld vergaat. wat moet ik doen?😥

5 reacties

Hey,

van wat ik zo lees haal je prima cijfers. Ik weet niet precies wat het cijfer is dat lager dan een 7 is, maar van de cijfers die je noemt denk ik niet dat het zwaar onvoldoende is.

Kan je er een keer met je ouders over praten? Je haalt prima cijfers en de verwachtingen van altijd een 7 of hoger is wel erg hoog gesteld. Bij mij zijn kinderen al blij met een 4,5 of een 5,5 omdat dat bijna voldoende is (ik zit in 4 havo).

Ik zou aanraden om anders een keer met je mentor hierover te gaan praten. Hij kan dan met je ouders over je cijfers praten, dus kan ze dan zeggen dat altijd een 7 of hoger echt te veel gevraagd is. Want het is belangrijk dat je ook nog andere dingen doet dan alleen maar school.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!


Groetjes,
Hallo,

Echt ik weet niet wat jou ouders hebben maar een zeven is hartstikke netjes (ik zou blij zijn als ik zulke cijfers haal), bij mij op school heb je pas een onvoldoende onder de 5,5 dus het is hartstikke netjes.

en als ze nog niet willen luisteren laat ze desnoods dit bericht zien. (Wat ik nu zeg geld trouwens voor mijn school, maar volgens mij geld dit ook voor andere scholen)

nog veel succes.
vanochtend begon ik er dus over en het werd nog erger want toen begonnen ze ook nog over een boete die ik had gekregen (jep, een boete van de politie) en mij kapotte rugzak en het ging maar door. Ik zei dat ik dingen ook wel eens lastig vond en niet 24/7 met school bezig wil zijn. Ik heb namelijk bijna nooit tijd voor vrienden. Ik heb wel eens als tip gekregen maak dan al je huiswerk in het weekend, maar dat kan ik niet want dan weet ik nog niet wat mijn huiswerk is. op mijn school gebruiken we som dat is hetzelfde als magister maar al mijn docenten zetten vaak het huiswerk ze g maar de dag ervoor op. Dus dat is geen optie. Mijn vader bleef maar vragen hoe het dan wel kon. uiteindelijk zei ik dat ik er klaar mee was en ben naar mijn kamer gerend. Ik ben het gewoon zat dat ze nooit luisteren naar wat ik wil en ik zeg. Ik durf te wedden op alles wat ik heb dat ze zoiezo (vooral mijn moeder) niet meer dan 20% van mij weten. Ze willen gewoon niet luisteren.
Misschien is het een idee om met je mentor hierover te gaan praten deze heeft misschien nog meer / beter advies. Ook kan hij je wel helpen met de situatie rond je ouders. Ook kan hij misschien wat doen tegen de docenten die pas 1 dag van te voren huiswerk op SomToday zetten....

Veel succes!
Ik heb ook vakken waar ik lager voor scoor. Die vind ik nou eenmaal moeilijk. Gelukkig doen mijn ouder hier niet moeilijk over. Zolang het gemiddelde maar een voldoende is, vinden we bij mij thuis.

Vaak verwachten ouders dat hun kinderen even hoog/hoger komen dan zijzelf. Zij pushen hier ook om. Dit bedoelen ze niet verkeerd, maar legt veel druk op hun kind(eren). Vraag eens aan ze of zij vakken hadden die ze moeilijk vonden. Zo ja, of ze daar alsnog hoge cijfers voor haalden. En hoe ze daar voor elkaar kregen.

Reageer