school stress en ouders

  • 21 January 2020
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

ik heb al een tijdje last van een depressie, dit mede omdat ik niet met school druk om kan gaan. Mijn ouders zijn ook niet echt help vol. Ik ben altijd bang dat ze boos worden al ik een onvoldoende heb (wat ook zo is). Mijn vader heeft toegegeven dat hij het erger vindt als ik een slecht cijfer haal dan mijn broertje. Ik krijg hier heel veel stress van, helemaal omdat ik niet zo goed kan plannen. 

ik zit nu in 3 vwo en moet een vakkenpakket kiezen dit jaar. Mijn moeder boeit het niet zoveel, zolang ik het maar leuk vindt en er mijn best voor doe. Mijn vader weet ‘precies wat ik wil’. Not. Ik wil c&m kiezen en psychologie gaan studeren. Maar meneer vindt dat ik n&g moet kiezen omdat daar meer mogelijkheden zijn. Ik heb het al subtiel geprobeerd te zeggen maar hij wil het gewoon niet horen en dan krijgen we ruzie.  
 

please tips hoe ik hiermee om kan gaan en gewoon kan gaan doen wat ik leuk vind. 
 

groetjes Amber
 


1 reactie

Hoi

 

Misschien is het nuttig om je studiekeuze met een leerlingenbegeleider te bespreken. Deze zou je zowel kunnen helpen bij het plannen als bij het overtuigen van je vader. Wie weet zal een leerlingenbegeleider je vader het belang van een studiekeuze die je ligt, kunnen doen inzien. 

 

Gr. Kenshin

Reageer