Vraag

Schijnbaar facistisch/rasistisch

  • 27 May 2020
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Nou, volgens mijn ouders ben ik fasistisch/rasistisch omdat ik grappen van memes gebruik over KKK en Nazi’s nou ten eerste ik zit in een klas zonder joodse kinderen of getinte kinderen dusja mijn hele klas gedraagt zich als een neo nazi en kkk member ten 2de als ik buitenlanders niet mag heb ik toch gewooon het recht erop kijk het is asociaal en rasistisch maarja ook meningsuiting LMK wat jullie er van vinden.


9 reacties

Mwah, ik zou iets andere woorden kiezen, als ik jou was.

Grappen maken over een onderwerp is natuurlijk prima.
Immers zijn dat grappen.
Zo kan ik ook grappen maken over Mark Rutte zonder het eens of oneens te zijn met hem.


“een klas zonder joodse kinderen of getinte kinderen dusja mijn hele klas gedraagt zich als een neo nazi en kkk member”
Nouja, extremistische partijen hadden wel een iets bredere groep zondebokken dan dat, maar dat terzijde.
Dat anderen het doen betekent het niet dat jij je ook zo moet gedragen.
Als een groep Kopten wat Soenieten zouden beledigen, dan zou dat ook niet per se OK zijn om dat ook mee te doen.
​​

​​“als ik buitenlanders niet mag heb ik toch gewooon het recht erop ​​​"
Nouja, niemand dwingt jou om iedereen te mogen.
Mensen slechts niet mogen, omdat ze uit een ander land komen wordt alleen niet zo gewaardeerd.
Ik zou ook niet zeggen dat het iemands recht is om een ander niet te mogen.
 

“ kijk het is asociaal en rasistisch maarja ook meningsuiting “
Dat het jouw mening is, betekent niet dat je deze ook moet uiten.
Je bent natuurlijk vrij om te zeggen wat jij wilt, maar dat geldt niet voor laster.
 

Vrijheid van meningsuiting is beperkt. Je kan je dus niet altijd beroepen op dat recht.

'’Andere beperkingen zijn wel wettig: in het belang van de rechten of goede naam van anderen, in het belang van de nationale veiligheid, dan wel ter bescherming van de openbare orde, de volksgezondheid of de goede zeden. Ook het aanzetten tot discriminatie en rassengeweld en haatzaaien zijn verboden volgens het Verdrag tegen rassendiscriminatie. In het VN-verdrag (BuPo) wordt artikel 19, dat de vrijheid garandeert om ‘zonder inmenging meningen te koesteren’, gevolgd door artikel 20 dat beperkingen stelt: ‘oorlogspropaganda is verboden, evenals het oproepen tot nationalistische, raciale of religieuze haat die aanzet tot discriminatie, vijandigheid of geweld’. De Verenigde Naties hebben een speciale rapporteur voor vrijheid van meningsuiting.'’https://www.amnesty.nl/encyclopedie/vrijheid-van-meningsuiting

Als je discrimineert richting buitenlanders is dat dus verboden. (xenofobie is niet vrijheid van meningsuiting, het is discriminatie) Ik snap dat wanneer je in een klas zit met alleen witte, atheistische/christelijke kinderen zit, je makkelijker discriminerende grappen maakt. Ik geef toe ik doe het ook wel eens, buitenlandse nederlandse jongeren maken ook wel eens grappen over autochtone nederlandse jongeren. Doe het niet te vaak. En houd rekening met gevoelens van anderen. Is moeilijk, weet ik, vooral als het andersom niet gebeurd. 

Ik erger me alleen een klein beetje aan alle jongeren die zich beroepen op vrijheid van meningsuiting, op het moment dat ze iets racistisch, homo/transfobisch, xenofobisch of discriminerends zeggen, aangezien het niet onder vrijheid van meningsuiting valt. 

Maak ook nooit dat soort grappen bij nieuwe mensen (nieuwe klasgenoten, nieuwe vrienden, etc) omdat je nooit weet of ze goed vallen

nou 

joe joe

 

 

 

 

 

 

 

Mwah, ik zou iets andere woorden kiezen, als ik jou was.

Grappen maken over een onderwerp is natuurlijk prima.
Immers zijn dat grappen.
Zo kan ik ook grappen maken over Mark Rutte zonder het eens of oneens te zijn met hem.


“een klas zonder joodse kinderen of getinte kinderen dusja mijn hele klas gedraagt zich als een neo nazi en kkk member”
Nouja, extremistische partijen hadden wel een iets bredere groep zondebokken dan dat, maar dat terzijde.
Dat anderen het doen betekent het niet dat jij je ook zo moet gedragen.
Als een groep Kopten wat Soenieten zouden beledigen, dan zou dat ook niet per se OK zijn om dat ook mee te doen.
​​

​​“als ik buitenlanders niet mag heb ik toch gewooon het recht erop ​​​"
Nouja, niemand dwingt jou om iedereen te mogen.
Mensen slechts niet mogen, omdat ze uit een ander land komen wordt alleen niet zo gewaardeerd.
Ik zou ook niet zeggen dat het iemands recht is om een ander niet te mogen.
 

“ kijk het is asociaal en rasistisch maarja ook meningsuiting “
Dat het jouw mening is, betekent niet dat je deze ook moet uiten.
Je bent natuurlijk vrij om te zeggen wat jij wilt, maar dat geldt niet voor laster.
 

Zins wanneer is het een probleem om mensen uit een bepaald land niet te mogen? Il heb een hekel aan Italianen en Amerikanen maar dat mag dus niet??

dus tegenwoordig is het verboden om ergens tegen te zijn lmaooo hmm waarom mis geert wilders dan niet opgepakt he? met zn minder mocros

is het verboden? nee

 

mag je dan op straat of in de klas schreeuwen dat alle marrokanen mensen neer steken. nee dat mag dus niet.

 

daarnaast zijn het wss 3 mensen die je kent die je niet mag en daardoor de hele groepering niet kan uitstaan maar dat terzijde.

 

je mag altijd wat vinden maar je moet ook wat voor je kunnen houden.

 

dat er niemand in je klas zit maakt niet veel uit, misschien hebben ze naaste die er veel mee te maken hebben en kunnen ze daar gekwetst door worden. daarnaast als je je nu zo gedraagd zal dat over X aantal jaar ook zijn, zal leuk worden op je werk. als je die kan vinden met zo’n houding..

dus tegenwoordig is het verboden om ergens tegen te zijn lmaooo hmm waarom mis geert wilders dan niet opgepakt he? met zn minder mocros

 Het is zoals Ronald2001 al zei. Het is niet verboden.

 

Mocht je het niet weten hij heeft ook een paar keer voor de rechter gestaan hiervoor. Duss... 

En zoals ronald2001 ook al zei. Het kan misschien niemand zijn in je klas die dat niet is maar misschien kennen zei wel mensen die het wel zijn.

 

(Bij mij in de klas zit 1 persoon die joods is . Bij ons in de klas maken ze daar niet grappen over , hij is zelf trouwens niet echt streng gelovig ofzo, maar hij is zo en bij ons accepteren ze dat. Ik zit bij sommige vakken bij mensen die van Marokkaanse,  Turkse, albaneesische, Pools, en ook mensen uit boschnie Herzegovina. 80%is Nederlands dat wel. Kijk zei maken zelf wel is grapje over zichzelf wij doen dat ook maar wij letten wel ook op wat we zeggen zodat het niet op racisme aankomt. )

‘t zijn maar memes kom op

wat verwacht je dan dat mensen zeggen, dat het dan oke is? Je weet dat het ongepaste grappen zijn, daarom plaats je het. Als niemand je van gedachten kan veranderen, en er duidelijk maar 1 mening is die jij wil horen (haha wat ben je grappig en edgy) plaats dan niks, en ga fortnite doen met je 11 jarige vriendjes.

joe

dus tegenwoordig is het verboden om ergens tegen te zijn lmaooo hmm waarom mis geert wilders dan niet opgepakt he? met zn minder mocros

Dus nu speel je de slachtoffer-rol alsof je niet ergens tegen mag zijn? 

Ten eerste denk ik dat je niet kunt verwoorden waarom je tegen buitenlanders bent.  Als je dat wel kunt kom je snel terecht in algemene termen met veel ‘ze’ en ‘allemaal’. 

Verder speel je dat het niet zo ernstig is. Het zijn ‘maar memes’.  Wat betekent dat? Omdat iemand anders het plaatje heeft gemaakt is het ineens ok? 

Je maakt met je fijne klasgenoten een sfeer waarin alle buitenlanders slecht zijn. Over een paar jaar ben je met een groep dronken buiten en sla je met je laffe groep iemand helemaal kapot, omdat er in je groep niemand ooit heeft gezegd ‘dit is niet ok’. 

En je hele klas doet het, dus dan is het ook goed - tuurlijk joh. 

Je weet zelf dat het fout is.

Reageer