Scheiding van mijn ouders

  • 24 November 2020
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 15 jaar oud, mijn ouders zijn op mijn 6e gescheiden. Dit was absoluut een vechtscheiding en vooral mijn moeder heeft sindsdien een hekel aan mijn vader. Ongeveer 9 jaar geleden ben ik met mijn moeder verhuisd naar een dorpje dicht in de buurt bij mijn vader, dit was super fijn omdat ik nog op de school zat waar mijn vriendinnetjes en vriendjes ook zaten en het een klein rustig dorp was. Mijn moeder beloofde mij dat ik niet weg zou gaan van hun en daar was ik erg blij mee. Al na een korte tijd ontmoette zij een nieuwe vriend, toen ik hem ontmoette leek hij me erg aardig. Maar al na een tijdje werd er gesproken over verhuizing. Ik maakte me op dat moment niet druk omdat ik erg jong was en mij werd beloofd bij mijn school te blijven. Na een paar keer verhuizen, zijn we beland in een dorpje waar de ouders van de man die mijn moeder had ontmoet wonen, (ik zal hem nu even piet noemen) Piet wilde zijn ouders dicht bij hem hebben. Overigens was dit 2 uur rijden van mijn vader vandaan, er werd dus geen rekening gehouden met het zien van mijn vader. 
Ik moest toen ook naar een andere school in een ander dorp zonder me vriendinnen. Ik had altijd erg veel moeite met "het verwerken van de scheiding" tenminste, zo noemt mijn moeder het. De scheiding was voor mij geen probleem, de afstand naar mijn vader dat was het probleem. Mijn moeder had veel geld van hem meegenomen en daardoor moest hij altijd werken om zijn schulden af te betalen. Mijn moeder had natuurlijk de rijke piet ontmoet, zij hoefde zich nergens zorgen over te maken. Mijn vader werkte veel en daarom zag ik hem dus weinig. Soms maar 4 keer per jaar en dus mis ik hem vaak. Toen mijn moeder opnieuw werk ging zoeken, ging ze veel werken. Op dat moment zat ik dus avonden met mijn stiefvader alleen thuis, hij leek altijd erg aardig maar zodra mijn moeder de deur uit was begon hij gemeen te doen tegen mij. Ik vertelde dit altijd tegen mijn moeder en zij zei daarop; "je stelt je aan" omdat ze dacht dat ik piet en haar uit elkaar wilde hebben. Dit was absoluut niet zo en ik gunde mijn moeder een nieuwe man. Na ongeveer een jaar ontstonden er veel ruzies tussen hem en mij, hij loog ook vaak hierover tegen mijn moeder en beschreef mij vaak als een lastig kind dat hun liefde wilde kapot maken. Na ruzies, ruzies en ruzies zijn we nu hier. Mijn vader zit inmiddels in de ziektewet met bechteref en kan het niet betalen om mij in huis te nemen. Mijn stiefvader stelt mijn moeder de keuze om voor hem te kiezen of te vertrekken. Hij dreigt bij ruzies mij tussen 6 plankjes de deur uit te helpen etc. etc. Ik weet op dit moment niet wat ik met mezelf aan moet, ik heb weinig zin meer in het leven, de moed zakt en ik zit elke avond op mijn kamer te huilen. Ik wil absoluut niet om medeleven vragen of zielig doen.. Ik wil heel graag tips van iemand wat ik in deze situatie moet doen. Therapie heb ik aan mijn moeder al voorgesteld maar ze wil dit niet, ze heeft zelf een brief opgesteld met regels waaraan ik me moet houden en niemand anders in het huis, vooral mijn stiefvader mag deze regels negeren. Ik heb ook nog een half broertje ( van hem en mijn moeder) die bijna 8 word. Hij hoort vaak van zijn vader negatieve dingen over mij, en noemt mij daarom ook vaak kutwijf, lelijk, gedrocht en andere nare dingen. Moet ik naar de politie gaan en wat zullen zij doen? Tips zijn super hard welkom.


2 reacties

Ik zou het zeker tegen iemand zeggen die je echt kan helpen dus ja de politie is een optie verder zeker als je stief vader agresief word

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Anonymous111 ,

 

wat een nare situatie! Je stiefvader dreigt jou ‘ tussen 6 plankjes de deur uit te helpen’ , dat betekent dus gewoon dat hij je dood wenst. Dat is absoluut niet normaal en zo’n bedreiging tegen een kind zeggen, is mishandeling. 

Het is zeker een optie om dit aan de politie te melden. Je kan via www.vraaghetdepolitie.nl anoniem met de politie chatten.

Natuurlijk ben je ook van harte welkom om eens met de Kindertelefoon te bellen of chatten, gratis en in vertrouwen, om samen te bedenken hoe je je situatie kan verbeteren. We zijn elke dag open van 11:00 tot 21:00.

 

Veel sterkte en succes,

 

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

Reageer