Vraag

Scheiden

  • 2 June 2023
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey ik ben 12 jaar oud en ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden. Ik had het alwel zien aankomen want ze maakten de hele tijd ruzie enz maar het heb mezelf wijs gemaakt dat het wel goed komt ze zijn al 18 jaar samen en ik kan me niets anders voorstellen dan dat ze samen zijn ik heb ook nog een broertje en hij heeft het er nog moeilijker mee gister heb ik de hele tijd bij hem gezeten en heeft hij gehuild ik wilde niet huilen want ik wil er voor hem zijn.

Heeft iemand tips zodat ik er voor iedereen in m'n gezin kan zijn maar ik me. Ook minder schuldigvoel

Alvast bedankt 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

balen dat je ouders zijn gescheiden. die van mij zijn gescheiden op mijn 5e. je moet ook iemand hebben met wie je kan praten denk aan een vriend of vriendin. op scholen zijn meestal ook vertrouwens personen. je moet goed duidelijk maken dat je aan geen enkele kant staat ook al is dat lastig. ik weet zeker dat het wel goed gaat komen dus hou de moed erin.

groetjes mij

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Lynnetje,

 

het is nooit leuk om een scheiding mee te moeten maken en ik vind dat je het goed doet, ook voor je broertje.

Ik kan me voorstellen dat het wel fijn is om er met iemand anders over te kunnen praten en dat kan op https://www.villapinedo.nl.

 

Je kunt er eens een kijkje nemen. Je vindt er allerlei informatie en je kunt er ook met een buddy praten. Dat zijn jongeren die zelf ook een scheiding mee hebben gemaakt. Misschien is het iets voor jou en misschien ook wel voor jouw broertje….

Een scheiding is nooit leuk, want dan woon je niet meer met allebei je ouders, zoals je altijd gewend was, maar soms is 'bij elkaar’ blijven een minder goede oplossing. Ik hoor soms van vrienden dat het na de scheiding beter gaat, dat er minder ruzie is en dat je toch allebei je ouders kunt zien. Het zal wel wennen zijn, maar hopelijk is het uiteindelijk voor iedereen een goede oplossing.

 

Je kunt natuurlijk ook met de Kindertelefoon chatten of bellen of met iemand in jouw omgeving, een familielid of iemand op school, zoals een mentor of een vriend of vriendin.

 

Ik wens je alvast sterkte en als je nog iets te vragen hebt kun je dat in dit topic doen.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 2
Badge

@mickymouse en @ikweethetnietmeer2009

Bandankt voor de tips ik zal ze zeker gaan gebruiken. Diep van binnen weet ik dat het beter is maar het blijft lastig. Hopelijk keert de rust nu wel terug. 

Bandankt, groetje lynnetje 

Reageer