Vraag

schaam me voor waar ik woon

  • 21 August 2021
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo ik ben een meisje van 14 en ik schaam me voor waar ik woon

ik woon in een hele oude flat omdat me ouders niet zoveel kunnen betalen enzo de hele buurt is zeg maar mooie huizen enzo en ik woon in die hele oude flat, normaal boeide het me niet want we hadden tenminste wel wat beter dan niks. Maar laats was ik met een vriendin van mij van school naar huis fietsen en zij ging ook die kant ook alleen ze zei zo van waar woon je en ik zei van ik woon hier en ze moest helemaal lachen enzo en zei van wauw wat lelijk. Toen heb ik maar gewoon mee gelacht alleen nu heeft ze tegen iedereen gezegt dat ik in een oude flat woon enzo en nu schaam ik me echt erg. Als me vrienden uit me klas wonen in huizen en hele mooi alleenstaande huizen en ik woon in een oude flat. Ik weet echt niet wat ik moet doen wat vinden jullie hiervan?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @anoniempje_09726173 

Het maakt niet uit waar je woont zolang het, maar als thuis voelt is het goed (: Het is jouw plekje en wat kan het jou schelen wat anderen er van vinden. Jij bent daar op gegroeid en hebt daar plezier gemaakt. Misschien is het wat ouder, maar er zijn ook kinderen die weer liever in een flat zouden wonen dan waar ze nu wonen. Dus tja een mooie uitdrukking hierbij is: “Het kan altijd beter, maar ook altijd slechter” Oftewel ben blij met wat je hebt want het beste of het slechtste zal je toch niet hebben.

Verder zou ik het er even met je vriendin over hebben. Ze is tenslotte je vriendin dus zou jou niet moeten kwetsen. Ik zou het er met haar even over hebben. Dat je het niet zo’n fijne opmerking vind en dat het je een beetje onzeker maakt. Maar zeg ook dat je gewoon wel van je huis houd (hopelijk na het lezen van de vorige paragraaf haha). Ik zou een keer met haar afspreken en het laten zien. Dan kan ze anderen ook vertellen dat het binnen wel heel gezellig is. Ook al voel je je daar misschien toch onzeker bij zou ik dus afspreken.

Veel succes

Groetjes NV

Het is natuurlijk vervelend dat je daar woont. Zeker omdat het omringd wordt door mooiere huizen. Echter, je ouders hebben nu eenmaal niet zoveel budget. Als ze dat wel hadden zouden ze daar immers niet wonen. Dit is nu eenmaal de realiteit en je zal er het beste van moeten maken.

Wat naar dat mensen (inclusief je vriendinnen) zo lullig doen over het feit dat je daar woont. Naar mijn mening zijn het dan niet echt goede vrienden, maar goed. Wellicht kan je een keer reageren met het feit dat jij er ook niet zoveel aan kan doen dat je daar woont. Een betere comeback weet ik even niet; maar maak er ook geen oorlog van.

Badge

Ik ken een hele goede vriend van mij woon in een oude flat en eigelijk zijn de mensen in een flat het meest gast vrije dus ik zal je niet schamen 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @eenanoniemejongen1 

Het is natuurlijk vervelend dat je daar woont. Zeker omdat het omringd wordt door mooiere huizen.

Ik wil even zeggen dat de huizen helemaal niet mooier hoeven te zijn. Ze zijn misschien duurder, maar dat betekent niet meteen mooier. Ik denk dat je het zeker niet vervelend hoeft te vinden zolang je er maar zelf leuk woont. Natuurlijk als je je er niet thuis voelt is het wel zo. Dat zit me een beetje dwars bij je reactie. Verder vind ik het gewoon een goede reactie en ben ik het met je eens.

Groetjes NV

Reageer