Samenwonen met vriend

  • 16 October 2018
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii, ik heb echt advies nodig..

Ik heb een nu ongeveer een halfjaar iets met een jongen die ik overigens wel al een tijd langer ken.
Hij heeft vorige week gevraagd of ik bij hem in zijn appartement wil komen wonen. Ik ben 18 en hij 23.
Zelf woon ik in een klein dorpje, ver van de plek waar ik studeer en hij woont in de stad ertussen, dat was voor mij ook een van de redenen dat ik het wel zou willen.
Verder heb ik het ook helemaal niet chill thuis, ik kan echt niet goed overweg met mijn ouders, mag nooit iets etc. dus als ik bij hem woon heb ik daar ook geen last meer van.
Maar nu weet ik dus niet zo goed hoe ik dit aan mijn ouders moet vertellen aangezien ze vet streng zijn en ik nooit iets van ze mag.
Financieel is het allemaal geen probleem, het is nu echt alleen nog het vertellen aan mijn ouders wat me tegenhoudt.

xx

1 reactie

Hey,

Denk goed na voordat je zo'n grote beslissing neemt. Wanneer je gaat samenwonen heb je ten eerste een stuk minder privacy en veel meer verantwoordelijkheden. Ik zeg niet dat je dat niet aankan, want dat weet ik niet. Naar mijn mening is het ontvluchten van de situatie met je ouders en het dichterbij wonen bij je studie ook op te lossen door op kamers te gaan. Voor mij komt je verhaal niet heel sterk over dat jij het ook graag wilt namelijk... ik kan het mis hebben natuurlijk 😉

Wat betreft je ouders. Wees eerlijk en vertel hoe je je voelt. Schrijf desnoods op wat je wilt vertellen, schrijf positieve punten over het samenwonen op en hoe je dit allemaal wilt gaan regelen. Dit kan je ook helpen wanneer je ouders allemaal argumenten naar je hoofd gooien en je niet meer weet wat je eigen standpunt is of wat je nou eigenlijk wilt vertellen.
Ik denk wanneer jij alles duidelijk hebt uitgezocht en alles goed geregeld hebt, je ouders niet echt een argument kunnen hebben om te zeggen: 'nee je mag niet.' Je bent immers een volwassen persoon volgens de wet. Misschien weet je ook al een aantal punten waar je ouders het niet mee eens kunnen zijn, schrijf deze op en probeer ze positief te weerleggen. Maak er geen strijd van, je wilt denk ik niet je ouders verliezen....

Dit is alles wat ik je kan meegeven 🙂 Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad!

Liefs,
Learning

Reageer