Ruzies tussen ouders, mijn broertje en ik zitten er middenin

  • 5 October 2019
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi..
vandaag hing het gwn in de lucht...
wéér een ruzie.
mn vader loopt dan weer allemaal te zeuren en mn moeder is prikkelbaar...
en mn broertje en ik zitten er weer middenin. we zijn na het eten gelijk naar bed gegaan want tja...
ze scheiden vast niet maar het is echt vervelend, zeker nu we net anderhalve maadn in ons nieuwe huis wonen.
ik ben bang dat papa weer wegrijd met de auto net zoals ongeveer een jaar geleden.
wilde ik ff kwijt

simonesz

3 reacties

Badge +2
Hoi Simonesz,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Emma D.
De Kindertelefoon
Hoi Simonesz,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Emma D.
De Kindertelefoon


Ik heb een beetje het idee dat overal dit bericht geplaatst wordt...?

Maar over de topic zelf: Zelf heb ik geen ervaring met ruziënde ouders, maar wel met ruziënde vrienden. En als je daar dan tussen vast zit, is dat erg frustrerend omdat je met allebei een band hebt, en je geen van beiden kwijt wil.

Een regel die ik voor mezelf heb is dat ik geen kant kies. Ook als de een iets naars over de ander vertelt. In de heat of the moment kunnen er dingen tussen zitten die niet (helemaal) kloppen of zijn het dingen die helemaal niet gezegd mogen worden. Probeer je er ook van bewust te blijven dat het allebei je ouders zijn, en dat ze allebei het beste voor jou en je broertje willen, ook al laten ze dat nu niet zo duidelijk zien.

Je bent er overigens bang voor dat je vader wegrijdt in zijn auto, net als ongeveer een jaar geleden. Mag ik weten wat er toen gebeurd is? Is hij toen bij een vriend of in een hotel gaan slapen, of is er toen wat anders gebeurd? Voel je niet verplicht om daarop te antwoorden. Als je dat liever niet deelt, hoeft het natuurlijk niet.
Hi,
Het is allemaal allang weer opgelost. Mn moeder zei dat ze het altijd elkaar weer vergeven.😀

Dat van vorig jaar... Ik vertel er niet teveel over.

Mn ouders hadden een enorme, heftige ruzie. Dingen gingen kapot. Mn vader reed weg met de auto en mn moeder riep ons naar binnen. Zonder eten gingen we naar bed. De volgende dag kon ik me op school niet concentreren en ben paar keer in huilen uitgebarsten. Toen we van school thuis kwamen, was mijn vader er weer. Ik was zo blij!
Wij zijn zo'n gezin die eigenlijk niet over ruzies praten. Gesprekken erover worden vermeden.

Ik zat in groep 8 toen, en was best een heftige ervaring. Als er dus weer eens een ruzie is kijk ik, als ik in bed lig, toch altijd even naar buiten; kijken of mijn vader niet wegrijd.

Xx simonesz

P.s. het is nu weer allemaal goed hoor. Niks ernstigs meer. Ik had dit topic geplaatst vlak na de ruzie, moest het ff kwijt

Reageer