Vraag

Ruzies Thuis

  • 19 April 2021
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey. Ik Heb Hulp Nodig. Ik Heb veel Ruzies Thuis…. En Wil Dat het stopt. :cry:  ik heb erg veel ruzie met mijn broertje,zus,en ouders. wat moet ik doen!? Ik heb ook DCD dus ga ik anders met dingen om. Verder heb ik ADHD, en ze worden boos op mij omdat ik druk ben. ik wordt er zo moe van om telkens ruzie te hebben, en geloof me, IK DOE ZELF OOK GENOEG FOUT… alleen idk wat ik moet doen en ik ben sad. ze zeggen ook heel vaak van ga maar ergens anders wonen.. en dan vraag ik aan mijn broer of dat normaal is om tegen je kind te zeggen en hij zei (ja,zeiden ze ook tegen mij.) en ik weet niet wat ik moet doen, ik heb zo veel stress en ga er kapot van, en ben in de puberteit dus dan is het nog heftiger. alsjeblieft. help.:sob:


4 reacties

Heey,

Wat vervelend dat je zoveel ruzies thuis hebt. Ik kan begrijpen dat je er stress van hebt en er kapot aan gaat.

Je doet misschien genoeg fout, maar iedereen doet heel veel dingen fout. Dat alleen is niet echt een excuus of reden voor veel ruzie. Ook je ADHD en DCD spelen mee. Is daar thuis begrip voor? Of krijg je voornamelijk die opmerkingen over dat je te druk bent?

Heb je weleens iets geprobeerd om de ruzies te verminderen? Of hebben anderen thuis weleens iets geprobeerd? Een beetje meer ruzie met je ouders en de rest thuis hoort ook wel bij de puberteit, maar dat maakt het natuurlijk nog steeds wel heel vervelend.

Ben jij eigenlijk degene die veel ruzie heeft of heeft iedereen thuis wel veel ruzie? Dan zou je bijvoorbeeld iets van hulpverlening zoals systeem therapie kunnen overwegen.

Dingetjes die jezelf misschien kan doen is tot 10 tellen voordat je wat zegt of je soms misschien even terug trekken en eerst even tot jezelf komen voordat je weer in een ruzie beland.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Praat erover met je ouders. Zeg gewoon dat je klaar bent met al die ruzies en dat je een oplossing wil.

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel :) ja ik heb geprobeerd ruzies te verminderen, en ik heb ook vaak het gevoel dat ik meer aan wordt gesproken dan de rest en als ik dit tegen mijn ouders zeg zeggen ze dat dat NIET zo is.dus ja. er is wel begrip voor dat ik druk ben maar soms worden ze alsnog boos erom … en ik ben vooral de enige die ruzie heeft tenminste zo VOELT het.

Reputatie 2
Badge +1

oh en bedankt voor jullie tijd (:

Reageer