Vraag

Ruziënde ouders

  • 12 April 2020
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Hey, daar ben ik weer. Ik ben er zo klaar mee dat mijn ouders constant ruziën waar ik bij ben. Ik heb er al over gepraat, maar ze houden niet op. Ik heb hierdoor dan ook vaak gedacht aan weglopen en als ik dat ga doen heb ik al een heel plan. Ik ben ook bereid om een nacht in een bos te slapen zolang ik mijn ouders maar niet hoor. Ik doe het niet door mijn broer. Kan iemand mij helpen en zeggen wat ik moet doen?! 


2 reacties

Hey Nieuws

 

Wat vervelend dat je ouders vaak ruziën waar jij bij bent. Ik kan me voorstellen dat dit verdragen lastig moet zijn. Verstandig van je dat je dit al met hen hebt proberen bespreken. 

 

Heb je het gevoel dat je ouders luisteren, wanneer je bij ze aangeeft het geruzie niet fijn te vinden? Misschien helpt het om afspraken vast te leggen, bijvoorbeeld dat iemand ‘time-out’ zegt tijdens een ruzie. Time-out zou dan betekenen dat je ouders allebei in een aparte ruimte gaan afkoelen, zodat ze daarna de ruzie kunnen uitpraten. 

 

Denk je dat je, wanneer de spanning te hoog op zou lopen, bij een vriend(in) of familielid terecht kan? Dat lijkt me namelijk veiliger en prettiger dan een schuilplek in het bos. Eventueel zou je broer met je meekunnen; hij vindt het geruzie vast ook niet fijn. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Hoi! 

Is het ruzieen erger geworden door deze crisis? Want dan kan je bijvoorbeeld bij een oom, tante oma of opa logeren! Ik hoop dat je je van dat bos idee weghoud, want dat vind ik maar niks.…

Xx Sanne

Reageer