Vraag

Ruzie veroorzaakt tussen oppas en mn moeder?

  • 3 February 2021
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoii,

 

Ik heb een probleem! ik heb een ruzie veroorzaakt tussen de oppas en mn moeder..

 

De opppas is mijn oom en tante die wonen in dezelfde woonplaats als ons dus dat was makkelijk voor ons allen! Dat ging op het begin heel goed totdat mama tot 6uur in de avond ging werken.

 

We moesten na school naar hun toe daar aten we ook! Das prima maar mn ouders betaalde ze om een goede maaltijd voor te schotelen.. dat ging goed tot vorige week toen kregen we knakworst en rijst met sate terwijl mn ouders ze genoeg geld hadden gegeven voor een goede maaltijd

Ik vond de rijst met sate niet lekker en ik mag daar niet te veel van hebben (dan krijg ik last van mn buik) toen we weer thuis waren moest ik dus nog eten daar had ik niet meer aan gedacht. ik bedacht me dat toen mn moeder zei “ je gaat nu naar bed! ”  Mn moeder was een beetje boos dat ik er pas bij kwam toen ik naar bed ging dus ze zei dat ik maar brood moest pakken en naar boven moest dat deed ik want ik moest toch iets eten..

 

Nu is het zo dat mn oom had gereageerd op het bericht van mn moeder en zei " stank voor dank.. zorg maar dat je ophaalt van school.. Wij passen niet meer op! ” dus dit is allemaal mijn schuld!

 

Wat moet ik doen? ik voel me zo schuldig

 

Xxx


1 reactie

Hee!

Ik zie het niet als jouw schuld hoor. Jouw moeder geeft je oom en tante geld, en je oom en tante doen daar wat anders mee. Ik zie daar nergens een aandeel van jou in. Jij doet wat er van je gevraagd wordt, en als dit niet gebeurd was, was het wel op een later moment gebeurd denk ik.

Als ik jou was zou ik het even laten rusten, het verhaal rustig uitleggen aan je moeder en vragen of ze het bij wil leggen met je oom. Misschien is het nu nog allemaal te vers waardoor de emoties de overhand nemen, maar ze kunnen altijd nog even wachten tot het wat is afgezakt. Ze zijn daar vast oud en wijs genoeg voor :)
Kortom, ik zie het niet alsof dit jouw schuld is.

Hopelijk komt er snel een oplossing! Ik duim voor je.

Reageer