Skip to main content
Vraag

Ruzie tussen zus en ouders

• October 23, 2025
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey allemaal🫶🏽

Hoop dat het goed met jullie allen gaat!😀 

Met mij gaat het wel okey.

Mijn zus woont dus op kamers en komt soms een weekendje thuis. Aan de keukentafel gaat het bij ons thuis best vaak over politiek (niet alleen maar hoor, maar dit is wel het voornaamste onderwerp).

Nu kunnen mijn zus en ouders elkaar niet zo goed vinden op gebied van politiek (meningen liggen best wel uiteen over bepaalde kwesties)

Ze maken hier best wel ruzie over, niet schreeuwen ofzo iets (soms, niet vaak!). Maar gewoon dat ze niet echt naar elkaar willen luisteren en vallen elkaar telkens in de reden en alles daaromheen.

Ik merk dat dit mij altijd best wel raakt (soms moet ik erdoor huilen, andere keren gewoon k*t voelen erdoor)

Ik durf het ook niet echt met iemand te bespreken eigenlijk 

Nu mijn vragen aan jullie:

Is het stom dat ik me hierdoor geraakt voel? 

Is het raar of stom dat ik het niet echt durf te bespreken met iemand?

Wat zijn jullie tips om mezelf er een beetje vanaf te sluiten? (Want ik heb gemerkt dat een koptelefoon opdoen niet altijd helpt) 

Xxx

Leo Leo 🫶🏽

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Heyy lieve ​@Leo Leo ,

Ah dat kan ik me goed voorstellen hoor, snap dat het je raakt..❤  Vind het wel lastig om advies te geven, maar denk dat ik zelf dan weg zou gaan/naar mijn kamer.. Lukt het mss wel om met je zus erover te hebben?🙂 Kan me voorstellen dat het voor haar ook niet fijn is zoals het nu gaat/ dat ze mss met jullie moeder erover kan hebben.. 

Liefs❤

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Misschien kan je later rustig tegen je ouders zeggen dat het je raakt als ze zo doen en als het gebeurt, probeer ff iets te doen wat je afleidt, muziek luisteren, wandelen, of even appen met iemand. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Hoi lieve ​@Leo Leo  

Is het stom dat ik me hierdoor geraakt voel? 

Nee helemaal niet, het is ook helemaal niet leuk om zo te doen met elkaar. Dus het is heel logisch van jou

Is het raar of stom dat ik het niet echt durf te bespreken met iemand?

Nee ook niet hoor. Ik zou dat ook niet zomaar durven en vooral hopen dat het beter wordt.

Wat zijn jullie tips om mezelf er een beetje vanaf te sluiten? (Want ik heb gemerkt dat een koptelefoon opdoen niet altijd helpt) 

Boek, afspraken met anderen maken, je kunt ook signalen af geven door je lichaamstaal. Dan zien ze dat je er last van hebt. En als ze dan vragen wat er is ( misschien je moeder even apart) dan zullen ze toch wel luisteren. Hun eigen lieve kind. Of ergens anders gaan zitten als dat gekibbel begint.  

Ik hoop dat het snel verandert want dit is nuet leuk voor je! Sterkte ermee 😘

Groetjes Tjempie xxx