Vraag

Ruzie tussen ouders

  • 19 January 2019
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik zat net met mn ouders beneden een film te kijken. Mn vader was ondertussen wat aan het doen op zn telefoon en pakte even mn moeders telefoon. Mijn moeder ging hierdoor compleet door het lint. Toen vroeg mijn vader of ze iets te verbergen had of niet. Ze gaf geen antwoord. Mijn vader werd vreselijk boos, begon te schelden en is nu boos naar boven gelopen. (Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, ik ben allang blij dat mijn vader niet weg is gegaan). Mijn vraag is wat ik nu moet doen, ik word er echt ontzettend verdrietig van. Gaan mijn ouders scheiden?

1 reactie

Hey!

Ik heb zelf niet zo veel verstand van scheiden of van de situatie van jouw ouders. Wel denk ik dat het misschien een goed idee is (als je dat durft) om met je ouders een gesprek aan te gaan (of allebei apart). Zij kunnen je beter uitleggen wat er precies gaande is en hoe zij erover denken (of ze denken over scheiden of niet).
Durf je dit niet alleen, zou je er met iemand in je omgeving die je vertrouwt over kunnen praten en misschien door dat persoon een gesprek laten plannen met je ouders.

Sowieso lijkt het me een goed idee om hier met iemand over te praten, aangezien je er last van hebt (of heb ik dat verkeerd?). Je kunt, zoals ik al zei, iemand in je omgeving in vertrouwen nemen. Een andere optie zou kunnen zijn om met de Kindertelefoon te bellen of te chatten, dat kan erg opluchten en bovendien weten zij misschien nog wat meer over wat je kunt doen in jouw situatie.

Sterkte!

Groetjes, Anoniempje

Reageer