Vraag

Ruzie tussen moeder en vriend thuis

  • 12 February 2023
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Badge

Ik ben 13 jaar oud en de jongste thuis, mijn moeder en vader zijn alang al gescheiden en nu heeft mijn moeder een nieuwe vriend, maar ik mag hem niet zo erg maar dat is niet echt belangerijk, elke keer wanneer niemand thuis is alleen mijn moeder ik en haar vriend dan maken ze ruzie en meestal gaat hij later boos weg, later in de avond wanneer ze denkt dat ik slaap hoor ik haar altijd sniffen dat aangeeft dat ze heeft gehuild, ik haat het om dit mee te maken ik zelf huil soms ook,

Is dit normaal wat hier gebeurt??


1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

tja, elke “gezonde” relatie, bevat ook ruzie, maar als het echt heel vaak is…. is dat natuurlijk ook niet goed. een beetje lastig is alleen dat jij “het kind” bent, dus hier “niet zoveel over te zeggen hebt” het klinkt misschien raar, maar het is noueenmaal wel zo, jij kan moeilijk tegen hem zeggen dat het misschien beter is als hij (even) wat afstand tussen jou je moeder en de rest thuis houdt, je kan dit idee (of ietsanders) wel tegen je moeder vertellen, kijken wat zij ervan vindt. 

 

het is natuurlijk voor ons (misschien voor jou ook, maar jij bent er (vaak) wel bij,) moeilijk in te schatten watvoor ruzies het zijn, hoe vaak ze zijn, ect. dus vindt ik het best moeilijk om daar (goed) advies over te geven ( +dat ik geen relatietherapeut ben XD ) 

 

voor de rest misschien proberen te ‘negeren”zo veel als  mogelijk is…..  als je het niet trekt al die ruzies, kan je dan naar je vader (of een vriendin) want het is ook belangrijk dat JIJ je fijn voelt! 

 

 

je kan ook eens met de kindertelefoon praten (chatten of bellen) nummer van de kindertelefoon ;

0800 - 0432. 

je kan het ook met je mentor bespreken als je dat fijn vindt. 

 

of met je moeder en stiefvader ZELF……. 

 

 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer