Hoi ik heet Astrid (voor nu) en ben 13 jaar
ik heb een oudere zus (15) en ik heb een broertje (11).
mijn zus heeft altijd ruzie met iedereen bij mij thuis
het begint dan meestal heel onschuldig dat mijn zus begint met het irriteren van mijn broertje tot hij boos word en naar zijn kamer gaat en de deur opslot doet.
daarna word mijn moeder boos op mijn zus dat ze normaal moet doen mijn vader bemoeit zich er niet veel mee omdat die niet goed tegen de stress kan ik probeer dan altijd mijn moeder en zus weer rustig te krijgen maar meestal lukt het niet meer ze blijven dan altijd maar door schreeuwen en mijn zus gooit hele vervelende woorden naar mijn moeder uiteindelijk gaat het soms zo ver dat ze elkaar gaan duwen en soms bijna vechten als dat gebeurt kan ik er niet meer tegen en kom ik er tussen mijn zus en moeder zijn allebei best wel sterk dus het lukt Nooit goed meestal voorkom ik wel dat ze elkaar klappen geven ik probeer dan altijd eerst mij moeder te kalmeren want ze kan niet goed met stres omgaan want dat kan haar hart niet aan ik ben gewoon bang dat ze elkaar een keer echt pijn doen of mijn moeder houd het niet meer en haar hart er mee stopt hetzelfde voor mijn vader maar ik wil en kan ook niet alle schuld aan mijn zus geven want zij is diep van binnen een heel goed mens ik vind het ook erg voor mijn broertje dat die steeds het geruzie moet horen ik weet niet meer wat ik het doen…. ik kan er niet meer tegen om mijn moeder op haar kamer te zien huilen kan iemand laten weten wat ik hier tegen kan doen?