Skip to main content

ruzie thuis en SH

• October 25, 2025
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Bij mij thuis is er vaak ruzie tussen mijn broertjes. als we als gezin aan het avondeten zitten is het nooit ruzie en is er altijd ruzie of is er iemand erg boos. ik trek dit erg naar mezelf en heb ook SH gedaan meedere keren. het is een hele tijd super goed met me gaan maar nu niet meer… ik heb vaak de neiging om een weer aan sh te doen…

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon in verband met forumregel 6*

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 25, 2025

Ik snap echt dat je je rot voelt door alles thuis. Het is niet jouw schuld dat je broertjes ruzie maken, en je hoeft jezelf echt niet pijn te doen. Misschien kan je met iemand praten die je vertrouwt, zoals een ouder of schoolmaatschappelijk werk

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 25, 2025

@Wolf  ik heb daar al gesprekken meegehad op mijn vorige school en nu op mijn nieuwe school heb ik de zelfde, maar ik had totaal geen klik met haar.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 25, 2025

Als je geen klik hebt met die vrouw, is het supermoeilijk om echt iets te zeggen. Misschien kun je op school gewoon eerlijk zeggen dat het niet goed voelt en dat je liever met iemand anders wil praten.

xx liefs Wolf 🐺

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 26, 2025

Hoi ​@nachtuil 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria (De Kindertelefoon)