Skip to main content

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb het niet makkelijk thuis. Mijn stiefvader is een moeilijk mens. Hij word woedend voor alles en roept constant. (Tegen heel mijn gezin)

Mama heeft niets te zeggen over mij en hij beslist alles. Wat ik mag, niet mag,... 

Er is elke dag geroep en ik ben dat zo beu, ik vind het ook erg voor mijn moeder want ze weent ook regelmatig hierdoor. 

Vandaag was er een ruzie die wat uit de hand gelopen is.  

Het ging over iets stom tussen mijn moeder en stiefvader. Mijn stiefvader pakte mijn moeder bij haar kin, en mijn moeder sloeg zijn hand weg. Uit zelfverdediging . Mijn stiefvader duwde vervolgens mijn moeder op de grond, ze pakte zijn arm vast om niet te vallen, en daarna scheurde perongeluk mijn stiefvaders pyjama. Nu vind hij dat mama hem heeft "mishandelt" wat zwaar overdreven is want ze verdedigde zichzelf gewoon.

Nu weet ik niet wat ik hier mee moet doen, is dit mishandeling ?

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt x

Hey,

Wat lastig! Ik heb dit zelf nooit meegemaakt dus echt goed advies kan ik je niet geven.

Maar wat ik zou doen is even met de kindertelefoon bellen!

Dat kan van 11:00 tot 21:00 !

Telefoonnummer Kindertelefoon: 0800 - 0432

Groetjes en sterkte van mij!

Heyy

Om je vraag maar gewoon gelijk te beantwoorden. Ik vind dat jouw stiefvader jullie mishandeld. Dit hoort helemaal niet te kunnen en te mogen en dit is niet oké! Jullie mogen namelijk zelf bepalen wat jullie doen en er hoort al helemaal niet geslagen/geschopt te worden.

Je kan als je het prettig vind iedere dag bellen met de kindertelefoon. Ze zijn iedere dag bereikbaar tussen 11:00 en 21:00 en dan kunnen ze je daar denk ik goed helpen. Verder kan je ook contact opnemen met veiligthuis als je je onveilig voelt thuis..

Ik zal hier met iemand over gaan praten die in jouw omgeving staat. Dit kan met je mentor, huisarts, een docent of een ander familielid. Praten helpt en lucht ook op. Dan kunnen de mensen in je omgeving jullie helpen en steun bieden om deze situatie te stoppen/veranderen. Je kan ook een brief schrijven naar een van deze mensen waar je je gevoelens op schrijft dat werkt misschien wat makkelijker voor je.

Probeer ondanks dit alles wel leuke dingetjes te doen. Je kan af en toe een rondje lopen door de natuur en je hoofd legen, muziek luisteren of afspreken met een vriend/vriendin. Positieve dingetjes helpen je namelijk om alles thuis even een beetje te vergeten omdat je even afleiding hebt.

Als je nog meer kwijt wilt mag je ook altijd op hulp vragen op het forum. Ook wij zijn er voor jou!

Groetjes van mij.

Reageer