Skip to main content

Hey mensen, ik maak deze topic omdat ik graag wil weten wat jullie hiervan vinden en of jullie misschien tips hebben. Ik heb regelmatig ruzie in huis. 

Mijn vader moet altijd buiten roken, maar als hij klaar is met roken komt die weer in huis. Hij zucht dan altijd express heel overdreven, zodat dat rook ook in huis komt. Ik zelf heb een hekel aan sigaretten rook en ik word dan altijd best wel boos, omdat het gewoon nergens op slaat wat hij doet. Ik wil namelijk geen sigaretten rook inademen omdat het heel slecht is voor je longen etc. Dus ik word dan boos en mijn moeder word dan boos op mij, omdat ik schreeuw ofzo? Maar dit  vind ik gewoon super oneerlijk, omdat mijn vader weet dat ik het niet leuk vind en hij doet het alsnog, dus puur om mij te treiteren lijkt mij? Mijn moeder word alleen boos op mij, omdat ik schreeuw. En tegen mn vader zegt ze er niks over? Ondertussen ga ik me best wel weer kt voelen. 

Vaak als ik van werk thuis kom, dan wil ik gewoon even rust, rustig zitten en op tellie enzo. Maar mijn broer gaat dan altijd heel hyper doen, naar mij toe. En de heletijd praten, terwijl ik gewoon even rust wil. Ik zeg dat dan heel normaal tegen hem, zo van: Wil je me even met rust laten alsjeblieft? Maar hij gaat gewoon door. Dus dan word ik geirriteerd en boos en ga ik schreeuwen dat die moet stoppen. Mijn moeder word dan weer boos op mij omdat ik schreeuw. En ze zegt dan niks tegen mijn broer ofzo. Terwijl als mjjn broer niet zo deed, dan is dr ook niks aan de hand. 

euhm ja dit was mijn verhaal eigenlijk wel, bedankt voor het lezen van deze topic en willen jullie alsjeblieft je mening zeggen? Dankjewel alvast! Ik ben btw 15 jaar

Misschien kan je na je werk op kamer gaan zitten als je rust wilt? Daar komt je broer je vast niet lastig vallen.

Reageer