Vraag

Ruzie Over Geld En Verbergen Van Blauwe Plekken

  • 18 September 2019
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het is een lang verhaal, dus als je daar geen zin in hebt, ga gerust weer door. Maar goed.

Het begon al toen ik na school thuis kwam. Mijn moeder was meteen al boos op me, maar ik had dus geen flauw idee wat er aan de hand was. Blijkbaar was ze boos omdat ik "haar" geld op had gemaakt. Daarmee doelt ze op het geld dat ik met mijn baantje verdien. Zij claimt het omdat ze daar "recht op heeft". Geen idee waarom of hoe ze op dat idee is gekomen. Dus bij thuiskomst had ik al meteen ruzie met haar.

Een uurtje later kwam mijn vader thuis, en mijn moeder vertelde meteen haar versie van het verhaal. Mijn vader kwam woest boven en greep me bij mijn arm. Hij sleurde me de trap af en smeet me tegen de servieskast aan. Godzijdank is er niets kapot, want anders zou ik daar ook nog gedoe over krijgen. Over het hele gesprek heb ik nog een aantal platte handen in mijn gezicht gekregen, maar verder niet.

Nog een uur na die hele confrontatie werd ik op het werk verwacht. Ik werk in een supermarkt, en daar moet ik een polo aan. Voor de mensen die het niet weten: een polo heeft korte mouwen. Door de hardhandige manier waarop ik door mijn vader naar beneden gesleurd werd, heeft ervoor gezorgd dat ik een blauwe plek op mijn linker bovenarm heb gekregen. En die moest ik dus verbergen.

Voor zover het kon, stond ik met mijn linkerkant naar stellingen toe en zo om maar te zorgen dat mensen het niet zouden zien. Als dat niet kon, had ik wel een reden om mijn armen over elkaar te doen. Niemand lette er echt op, dus op een gegeven moment begon dat hele verbergen van mijn arm wat te verzwakken. Maar toen zag een collega het dus. Ze vroeg hoe ik eraan kwam, en toen zei ik dat het door mijn vader kwam. Ik wilde hem niet in problemen brengen ofzo, maar het schoot er gewoon uit. Toen zei ik er dus snel achteraan dat hij nogal onhandig is en dat hij het dus per ongeluk gedaan had, maar ze geloofde het niet helemaal. Ze vroeg wat er dan gebeurd was, en ik zei dat hij iets tegen mij aan had laten vallen. Daarna hield ze erover op.

Later zag ik haar wel met een leidinggevende praten, en daarbij keek ze meerdere keren naar mij. Ik weet niet of ze het over mij had, en ik heb het ook niet gevraagd. Ik was bang dat het dan raar over zou komen

3 reacties

Hey @MissyAnoniem

Wat een heftig verhaal. Dapper dat je je verhaal hier vertelt.

Jouw vader mag dit absoluut niet doen. Het is strafbaar om iemand te mishandelen. Het lijkt mij verstandig dat je dit deelt met een vertrouwenspersoon op school. Dat lijkt me erg moeilijk, maar toch denk ik dat dit verstandig is. Je kan natuurlijk ook met je ouders in gesprek gaan, maar aangezien ze achter elkaar staan, weet ik niet of dat heel slim is.
Misschien zou je het ook met je collega, die een melding maakte bij je teamleider, wat ik overigens een erg lieve actie vind, over je thuissituatie kunnen hebben.
Je ouders hebben, volgens mij, helemaal geen recht op jouw loon. Tenzij je een schuld of een afspraak hebt.

Je kan altijd anoniem met de Kindertelefoon bellen of chatten om je verhaal te delen.

Ik wens je veel sterkte,


JustABoy
Hey @JustABoy ,

Ik vind het super lief dat je de tijd neemt om te reageren, maar veel van de tips zijn voor mij onbruikbaar. In mijn vorige topics kun je al lezen dat het tussen mij en mijn mentor niet echt goed loopt, en ik werk nog niet lang genoeg bij die supermarkt om al mensen lastig te kunnen vallen met mijn thuissituatie. Daar ken ik ze nog niet goed genoeg voor. Dat durf ik niet.

Ik heb geen afspraak met mijn ouders over mijn loon. Ze beweren wel de hele tijd dat ik ze geld schuldig ben voor dingen die zij zelf gekocht hebben (voor zichzelf). Maar dat is voor mij geen geldige reden.
Ohw, dat is erg vervelend.

Zijn er misschien andere (volwassen) mensen die je goed vertrouwt: vorige mentoren, docenten, een leerlingbegeleider/decaan, ouders van vrienden, familie?

Gebeurt het vaker dat je vader (en/of moeder) je opzettelijk pijn doet (fysiek of mentaal)?
Je zou even een kijkje kunnen nemen op deze site: https://www.politie.nl/themas/kindermishandeling.html. Daar staat veel informatie op. Zij verwijzen ook naar de site: https://veiligthuis.nl/.

Ik hoop dat dit je verder helpt.

Reageer