ruzie ouders

  • 9 August 2020
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik ben Anne *niet mijn echte naam*. Door corona zit ik de laatste tijd vaker binnen dan normaal, waardoor ik ook vaker met mijn ouders ben.

Nu kan ik best wel goed met mijn ouders opschieten, maar er is ook heel vaak ruzie en door corona en het binnen zitten hebben we steeds vaker ruzie. 

Zo heb ik met mijn ouders afgesproken dat ik overmorgen naar mijn beste vriendin ga, die wat verder van mij vandaan woont. Zij vonden dit goed en ik ging er dan ook vanuit dat dit doorging. Ik was super enthousiast om naar mijn vriendin te gaan, totdat ik ruzie kreeg met mijn moeder. Ze vond namelijk dat IK wat moest plannen voor in de zomervakantie voor het gezin (wat ik niet eens zo erg vind). Ik heb mijn moeder toen afgeraden om naar het strand te gaan , omdat het daar gewoon te druk zou worden, maar ik zei wel tegen dr dat we wat anders konden doen *varen, etc.* Uiteindelijk hebben we niks meer gedaan en hierom was mijn moeder erg boos. Ze wees toen vooral naar mij de vinger, terwijl ik vond dat zij als ouder ook wel wat kon plannen. Mijn moeder is toen heel boos op mij geworden en heeft toen gezegd dat ik niet meer naar mijn vriendin mag. 

Hierom baal ik natuurlijk enorm, vooral omdat ik vind dat ik niet fout zit. Ik vind het ook erg lullig voor mijn vriendin, aangezien zij zich hier echt op verheugde. Hebben jullie advies hoe ik dit kan oplossen of moet ik gewoon (stiekem) gaan, aangezien ik toch de hele rit zelf zou betalen. 


1 reactie

Kun je niet last-moment nog iets fixen. Ergens een bootje huren of bij een kennis een bootje lenen. Desnoods even een oproep op social media. Maar misschien kun je ook nog wat anders regelen.

Het is wel heel flauw van je moeder dat je dan meteen niet meer naar je vriendin mag. Misschien kan je haar nog ompraten als ze wat afgekoeld is.

 

Suc6 ermee.

Groetjess

Reageer