Skip to main content

Mijn ouders en ik hebben vaker ruzie alleen vandaag liep het een beetje uit de hand me moeder werd boos, omdat me vader zei dat die zelf de was wou doen? Klinkt beetje raar weet ik, maar mijn moeder heeft soms last van woedeaanvallen en word boos om de kleinste dingen.. Er werd een hoop gescholden en uiteindelijk ging me moeder weg met de auto voor een half uur, toen ze terug kwam had ik niet tegen haar gepraat tot 23:00. Ze kwam naar me kamer en vroeg ‘’ Waarom belde je me niet, jullie geven duidelijk niet om me. ‘’ wat TOTAAL niet waar is, ze noemde me nog een paar nare woorden en kwam er op neer dat ik en me vader & broer gewoon een stel narcisten waren en dat ze de volgende keer niet meer terug komt, ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Dit gebeurd vaker, dus voor mij word het normaal maar ik weet nooit wat ik terug moet zeggen, kan iemand helpen? Alvast dankjewel :)

Hey

Ik weet best hoe het voelt om in een gezin te leven met ruzies. En ook al ben je er misschien al aan gewend en lijk het voor jou normaal ergens weet je wel dat het niet echt normaal/niet leuk is als dat vaak gebruikt. Ik weet hoe het is om met woedenaanvallen om te gaan want ik heb daar zelf ook veel last van gehad. Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk besloten om naar een psycholoog te gaan. Omdat het niet maar ok was voor mij maar ook niet voor mijn omgeving. Ik werd voor het kleinste detail boos. De enige tip die ik je kan geven is dat je mama misschien met een psycholoog moet gaan praten. Die helpt mensen heel goed die luistert naar de persoon en die zijn heel vriendelijk.

Als je nog vragen heb stel ze zeker maar ik ben er voor je. Heel veel succes en sterkte.

Veel groetjes van Jelke x

Reageer