Skip to main content

ruzie ouders

• May 5, 2026
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Mijn ouders begrijpen mij niet, ik geef wel een voorbeeld. dit weekend was er een tentfeest, en ik ging daar met mn vriend heen en mn moeder wou dat ik die nacht thuis kwam maar het was sowieso al makkelijker geweest als ik bij mijn vriend bleef slapen want het was via daar sowieso al veel makkelijker geweest, maar mn ouders waren het daar niet mee eens ze wouden mij snachts ophalen. Nou even verder waren we bij het tentfeest en hadden we al wat drankjes op. En toen begon ik mn moeder te appen dat ze mij niet op hoefde te halen. Ze werd via de app helemaal boos en stapte in de bus om mij op te halen. Ik appte haar dat dat niet hoefde en toen was ze er toch gekomen, en ik ben niet naar buiten gekomen want welke keuze ik ook had gemaakt er kwam toch gezeur van…. dus ik bleef en had het nog heel gezellig! de volgende avond toen ik thuis kwam kreeg ik de wind van voren en alles was mijn schuld. Toen hebben ze mij een maand huisarrest gegeven en mag niemand hier komen en mag ik nergens heen behalve school. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee moet doen, want ik vind het juist fijn als ik niet thuis ben en dan rust in mn hoofd heb van al het gezeur thuis. En dit is nog maar 1 ding ik heb nog zoveel maar dan ben ik nog dagen bezig met typen… Iemand adviesvoor mij -  ik hoor het graag!

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 4: het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

1 reactie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Bo0541 ,

Wat rot zeg, snap goed dat je het juist fijn vind om ergens anders te zijn en je even iets anders hebt. 😔 Kun je er wel met je ouders erover praten wat er nou voor zorgt dat er ruzie ontstaat of waar ze het niet mee eens zijn? Want zo kan het wel wat meer duidelijkheid geven door er open over te praten. Ik snap goed dat praten ook lastig kan zijn, dan zou je het bijvoorbeeld via een brief  kunnen doen. Dat ze je voor zoiets meteen huisarrest geven en je de wind van voren krijgt gaat wel te ver. Ik denk dat het het beste is om erover te praten op een rustige en normale manier. Je kunt er ook bij zeggen dat je nu juist een beetje uit huis gaat vluchten omdat er ruzie is. Hopelijk heb je wat aan mijn reactie en gaan je ouders je wel begrijpen. 🙂

Groetjes