Skip to main content
Vraag

ruzie ouders

• April 12, 2026
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

het verlegen meisje
Forum|alt.badge.img

Hey kindertelefoon,

Ik heb de laatste tijd heel veel ruzie en discussies met ouders om de meest onbelangerijkste dingen (weet niet eens of dat een woord is maar goed). Ik heb ook nog schermtijd van een uur elke dag, en dan wordt me moeder boos, omdat ik om extra tijd vraag, omdat het gewoon te kort is. Ze heeft nu zelf mij geld in beslag genomen en ze is ook helemaal boos geworden op mijn vader, omdat ik naar de stad wou. Ik weet het gewoon nu even niet meer allemaal. Ze zeggen dat ik veel mag, maar voor mijn gevoel mag ik juist bijna helemaal niks, me moeder heeft zelfs toegegeven dat ze streng is, maar ze verandert het gewoon niet. Ik ben echt heel verdrietig hierom en weet niet wat ik met me zelf aan moet. Hebben jullie nog tips?

Het verlegen meisje.

1 reactie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Wat rot zeg, snap dat je er verdrietig van wordt. 😞 kun je er met je ouders over praten waarom ze zo doen? Je kunt er dan bij aangeven hoe het voor jou voelt of eventueel een brief schrijven en die geven als je praten lastig vindt. Misschien kan het ook helpen om met de kindertelfoon te chatten/ bellen voor tips en hoe je het zou kunnen zeggen dat het duidelijk is voor je ouders. Ik hoop dat je er wat mee kunt en het snel beter gaat en de ruzies en discussies stoppen! ♥️

Liefs