Skip to main content

Okey, heeft iemand tips wat je kan doen als je vaaak ruzie hebt met je moeder. Mijn moeder word best wel bos soms omdat ik best veel op haar lijk dus dan botst t sneller. Ze word dus ook echt veel minder snel boos op mijn broer. Ik doe dus ook echt de kleinste dingen bijvoorbeeld een ‘geiriteerd gezicht’ opzetten of een ‘botte toon’ en dan word ze al helemaal parra en dan pakt ze mn telefoon af en moet ik elke keer weer een smoes bedenken voor mn vriendinnen wrm ik mijn telefoon niet heb en dat is zooooo kut. Ik heb er ook met mn ma erover gehad en ook gezegd dat we erop gaan letten maar dan spreek k haar erop aan maar dan negeert ze t gwn :laughing: want ja dat vind ze leuk ofzo. Ik had ook gevraagd kunne we er niet iemand bij halen ofzo en toen had ze heel vaag gezegd dat ze dat al had gedaan maar dat heeft dus duidelijk niet gewerkt en ze zei dat de rest hopeloos is. Nou ik voel me dus echt niet meer fijn thuis want mijn vader bemoeit zich er dan ook soms mee terwijl die 1/10e van t gesprek niet heeft gehoord maar hij staat altijd aan mn moeders kant. En dan gaan mn ouders ook nog zeiken wrm ik altijd zo stil ben nou wrm ik dat doe is omdat k altijd word gejugd dat is geen woord maar idk hoe k dat moet zeggen maar ik wil dus altijd heel veel vertelle maar ik voel me er nooit fijn bij en ze doen altijd zo vervelend dus heeft iemand echt goede tips die helpen en ik had al op internet opgezocht maar heeft niet geholpen. xxx

Heyy

Hmm dat lijkt me inderdaad niet prettig.. Goed van je dat je op tips vraagt!

Wat je kan doen is toch nog een keer proberen te praten met je ouders op een moment dat het rustig is.. Vertel ze dan alles wat je denkt en voelt en hopelijk luisteren je ouders dan wel goed naar je.

Als dat dan niet het geval is kan je altijd andere hulp gaan zoeken. Je kan dan bijvoorbeeld met je mentor gaan praten, met je huisarts of met een familielid. Je kan dan aan hem/haar duidelijk vertellen hoe jij je thuis voelt en wat er allemaal gaande is. Deze personen zullen namelijk wel echt naar jou luisteren en jou helpen. Dan kunnen deze personen je ook ondersteunen!

Je kan ook altijd even met de kindertelefoon bellen of chatten. Dat kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 en dat is volledig anoniem. De mensen kunnen je daar denk ik ook goede hulp bieden je ook een goed luisterend oor bieden.

Groetjes van mij.

dankjewel!!

Reageer