Hooi, Ik heb zeg maar elke dag ruzie met mijn vader hij scheld me ook uit voor kk kind en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan
Hey lorena357,
Wat vervelend voor je dat je vader je uitscheld en dat je ruzie hebt. Het is niet oké als je vader je zo behandeld.
Het lijkt mij fijn voor jou als je ergens je verhaal kwijt kan en misschien is er ook wel iemand die met je vader zou kunnen praten. Weet je eigenlijk waarom je vader dit doet, heeft hij er een aanleiding voor?
Het kan je misschien helpen als je er met een ander familielid over praat. Weet je misschien iemand in de familie of een vriend van je vader? Als je bij hem/haar je verhaal kwijt kunt, dan kunnen zij misschien voor jou eens met je vader praten. Ik denk dat dat voor jou lastig is in deze situatie.
Zelf zou je misschien naar een vertrouwenspersoon kunnen gaan, die persoon kan naar je verhaal luisteren en met je meedenken over wat je zou kunnen doen. Ik denk dat zoiets je heel erg zou kunnen helpen.
Heb je ook vriendinnen waarmee je kan afspreken of een sport ofzoiets? Dan kun je even het huis uit en ben je niet steeds bij je vader. En misschien heb je wel een leuke hobby. Ik zou proberen je daar wat meer op te richten. Of even een rondje fietsen of wandelen zodat je even uit de situatie bent.
Sterkte gewenst,
Xx Simply Me
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.