Skip to main content
Vraag

ruzie met ouders over eten

• May 17, 2026
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

IkHebKleineProbleempjes.nl

Uhm dit is mn eerste topic, dus ik weet niet of ik het helemaal goed doe maar here we go:

Ik heb best wel vaak ruzie bij het avondeten. Ik heb moeite met picky eating, en kan vaak niet tegen specefieke texturen en smaken, en mijn ouders snappen niet dat ik het gewoon echf niet kan eten. Ik heb vaak dan 1 of 2 hapjes op en dan zone ik out en kan ik niet meer reageren. Het is niet dat ik het niet wíl eten, ik kan het gewoon niet, ik kan mijn armen niet optillen en ik kan niet kouwen. En het is niet dat ik dit alleen krijg bij super complicated foods, ik kreeg het vanavond bijvoorbeeld bij ijs omsdat er stukjes opgedroogd fruit inzaten, en ik kreeg laatst het bij tomaten soep omdat het de chique versie was ipv huismerk.

Weet iemand hoe ik mijn ouders kan vertellen hoe ik erover voel, en hoe ze ermee om kunnen gaan (of überhaupt ik), want ik niet de relatie met hun verpesten over z een stom onderwerp

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 18, 2026

Hey, het is niet dom hoor, het is voor jou een serieus probleem dus mag je er zeker over praten. Ik vind dat je het goed uitlegt, kun je proberen om dat ook zo met je ouders te bespreken? En je kunt ook tips vragen aan de Kindertelefoon ( https://www.kindertelefoon.nl/bellen) 

En hopelijk krijg je nog andere reacties. Veel sterkte! 😘Tover 

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 25, 2026

Wel vervelend maar je moet het niet opgeven anders wordt het alleen maar moeilijker.

en je kan tegen  je ouders zeggen dat je het echt wel

probeert maar dat het moeilijk is