Vraag

ruzie met ouders

  • 1 September 2021
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi,

 

Ik heb vaker ruzie met mijn moeder maar nu ben ik er echt klaar mee.

Ze had vandaag voor de zoveelste keer al mijn spullen uit de kastjes enz gegooid. En dan zegt ze dat ik het moet opruimen en als ik binnen zoveel uur niet klaar ben gaat ze dingen die ik leuk vind om te doen van mij afpakken. Zoals dat ik aankomende vrijdag op honden moet passen voor iemand die naar een begrafenis moet.

Ik ben 17 en slik de pil.

Ik kwam net voor 5min onder om drinken te pakken en toen vroeg ze wannneer ik ongesteld moet worden. Ik zei dat ik deze keer doorslik omdat het niet goed uitkomt. (dit is de 1ste keer). Zij werd toen helemaal boos en begon ze zo van ja dadelijk ben je 30 en kun je geen kinderen meer krijgen enz.

Ik reageerde hierop dat ik baas ben over mijn eigen lichaam dus dit zelf bepaal. Ook zegt zij vaker van je bent bijna 18 dus gedraag je dan ook zo. Dus ik heb erbij gezegd van je zegt altijd dat ik bijna 18 ben nou dit hoort er ook bij. Hierop werd ze nog bozer en begon ze van ja maar dit doen we hier niet enz enz.

Op dit moment wil ik echt heeeeel graag weg en heb dit gevoel al vaker gehad.

Heeft iemand tips?


1 reactie

Misschien moet je gewoon een keertje rustig proberen te praten met haar.Als dat niet werkt en ze wordt helemaal boos, doe je het met een familielid ofzo erbij. Of een psycholoog ofzo. Die zit er dan bij en kan miss helpen of ingrijpen om het rustig te houden. Ik zal tegen haar zeggen dat je het niet fijn vind dat ze steeds zo boos wordt. Mijn moeder heeft autisme en ik heb ook vaak ruzie thuis. Meestal helpt over de ruzies praten wel bij haar.

Veel suc6!!!

Groetjes!

Reageer