ruzie met ouders

  • 31 October 2019
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo,

 

ik heb wel iedere dag ruzie met mijn ouders en het wordt steeds erger. ik heb vroeger best veel gelogen en daarom heb ik hun vertrouwen niet meer dat weet ik wel maar dat is hier het probleem niet. sinds ik in de “puberteit” (klinkt heel raar:)) zit gedragen mijn ouders zich heel afstandelijk en mijn moeder praat sindsdien (bijna) niet meer met mij, alleen als ze heel boos is dan schreeuwt ze nog of als we ons ergens moeten vertonen dan zijn we het “perfecte” gezinnetje. mijn vader praat wel nog tegen mij maar dat is vaak om de problemen aan te geven die mijn moeder weer heeft gezegd. mijn vader noemt me vaak een kutkind. ik huil avonden lang en voel me niet meer thuis. ook zegt mijn jongere zusje dat ik me kut gedraag, maar ik doe helemaal niet anders, dus vind zij me ook kut. ik heb meerdere keren geprobeerd weg te lopen maar dit werkt niet want dan worden ze alleen maar bozer. ik ben laatst zelf begonnen met snijden. aan mijn vriendinnen kan ik dit ook niet vertellen omdat ze denken dat het allemaal een grapje is. ik weet niet meer wat ik moet doen, iemand help?!?


1 reactie

Badge

Ik denk dat het verstandig is dat je ze een keer allebei bij elkaar roept en echt je oprechte gevoelens met ze deelt. Vraag ook gelijk wat die redenen nou eigenlijk zijn dat ze je zo behandelen. Dat je je snijd. Hoe k*t je je voelt. Hoe je je vrienden het niet durft te vertellen. Hoe je hulp zoekt bij een forum. Hoe k*t je je voelt als ze zo afstandelijk doen tegen jou. Die dingen bij elkaar zijn redenen genoeg om je ouders echt een keer nouja te laten voelen hoe jij je voelt. Als dat allemaal niet helpt, mag je absoluut jezelf niet de schuld geven, maar die van je ouders, die kunnen dan misschien ook alleen maar argumenten hebben, maar weet dat ouders er moeten horen zijn als jij je zo naar voelt.

Reageer