ruzie met ouders

  • 3 July 2019
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik heb een beetje een probleem. ik heb laatst 3 maanden stage gelopen in het buitenland. hiervoor heb ik een tijdje veel ruzie gehad met mijn ouders. mijn vader heeft een alcohol probleem en ik botste toen met mijn moeder. dat ging na een tijde weer goed en ik en mijn moeder maakte geen ruzie meer. toen ging in dus naar het buitenland. als we dan belden met elkaar was het gezellig maar we kregen toen best vaak discussies aan de telefoon. dat ging dan over dat ik vertelde dat ik zin had om naar huis te gaan en dat hun vonden dat ik overdreef. toen ik terug in Nederland was ging alles goed. maar de volgende dag mijn tweede dag thuis kreeg ik ruzie met mijn moeder. ik wilde graag iets doen omdat ik weer thuis was zij wilde dat niet en ik snapte dat niet. toen schreeuwde ze naar me dat ze niks wilde doen en gooide ze haar tas naar me. midden op straat. dit doet ze wel vaker dat ze dan boos word en dan gaat schreeuwen naar me op straat. maar nu zijn we anderhalve maand verder en hebben we bijna elke dag ruzie. ik probeer het dan uit te praten maar dan zitten ze gewoon op hun tablet en dan zeg ik daar wat van en is er weer ruzie. ik krijg vaak naar me geschreeuwd dat ik maar op mezelf moet gaan wonen want ik ben een misselijk wijf.

ik vroeg me gewoon af wat jullie van deze situatie vinden want ik heb een beetje het gevoel alsof me ouders me niet aardig vinden.

mijn vader is trouwens 2 keer per week dronken/ aangeschoten en is vaak chagrijnig. en mijn broertje is autistisch.

1 reactie

Hey,

Ik lees dat je moeder vaak ruzie met je maakt, maar jij haar vaak op dingen aanspreekt. Probeer dat was minder te doen. Zeg niets dat ze op haar tablet zit.
Je moeder heeft iets waardoor ze snel boos wordt, en dat is niet jouw schuld, maar houd er rekening mee.

Je vader heeft een drankprobleem en je broertje is autistisch. Je kunt je vader naar een afkickkliniek sturen. Als het thuis uit de hand loopt, kun je VeiligThuis contacteren.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer