ruzie met moeder en (soort van)snijden

  • 27 September 2021
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey allemaal,

Tegenwoordig heb ik vaak ruzie met mn moeder. ze heeft autisme en dat vind ik best lastig. na de ruzie is het weer goed maar ik ben het echt zat! bijv. net, mn moeder vraagt steeds (op hele onhandige momenten) of ik mn kamer op wil ruimen. net vroeg ze het en ik had niks te doen, dus zei ik: oke prima. toen ging ik naar mn kamer, maar ik wilde even kijken of ik nog huiswerk had. komt ze mn kamer binnen, wordt ze helemaal boos omdat ik mn kamer niet aan het opruimen ben! toen zei ze dat als ik niet snel mn kamer op zou ruimen, dat ze de spullen van mn weggelopen kat ging verkopen en andere spullen. ik kon mn mond natuurlijk niet houden en zei dat ze op moest flikkeren en haar bek moest houden. niet heel slim want toen werd ze al helemaal boos. dit gebeurt echt best vaak en ik wordt het helemaal zat. ook om kleinere dingen wordt ze snel boos.

 

dan nog iets. ik heb best wat dingen die het lastig maken de laatste tijd. hier even alles op een rijtje:

  1. het broekplassen
  2. geen vrije tijd meer door school, vaak niet eens genoeg tijd om het helemaal af te krijgen
  3. ruzies met mn moeder
  4. twijfels over mn gender

dit maakt het best moeilijk voor me en daardoor ben ik een soort van gaan snijden op een manier waarop het wegtrekt en anderen het niet zien. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. ik merk dat ik het steeds vaker doe en ik weet dat ik moet stoppen maar het lukt niet. het is gewoon fijn om te doen op 1 of andere manier. ik weet niet of het heel erg kwaad kan, maar ja.

 

pls tips voor zo veel mogelijk dingen die hier staan!


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Hey @Ikke13 

wat een nare situatie! Het is heel frustrerend om niet goed te kunnen opschieten met je ouder(s). Zou je er met je moeder over willen praten? Want iedereen zegt altijd dat dat heel erg helpt, maar ik weet als geen ander dat je dat soms gewoon niet wilt. Maar het gaat niet over mij. Oké even kijken of ik tips heb; 

als je geen vrije tijd meer hebt door school dan klopt er iets niet. School kan heftig zijn, maar moet niet het enige in je leven zijn wat je doet. Probeer eens te kijken naar hoe het kan dat het zoveel tijd kost bijvoorbeeld; is het te veel/is het te moeilijk/ben je lang bezig met iets. En dan kan je daar op verder kijken. Ruzies met je moeder is heel vervelend, wat ik als tip kan meegeven is kijk naar hoe de ruzies ontstaan bijvoorbeeld; doe jij iets fout in de ogen van je moeder/of andersom/heb je te hoge verwachtingen van haar/of zij van jou. Als je weet hoe de ruzies ontstaan kan je ze proberen te voorkomen, en geloof me, dat gaat niet altijd lukken, maar hopelijk wel vaker. De andere dingen lijken me heel vervelend, maar heb ik niet echt tips voor, sorry

en dan even over het snijden, ja, ik weet niet echt tips te geven omdat ik zelf iets soortgelijks doe, dus ik weet wel dat dat fijn/rustgevend kan aanvoelen. Maar weet niet echt wat er tegen te doen. 

ik hoop toch dat je hier wat aan hebt! En als het onduidelijk is, zeg het maar dan probeer ik duidelijker te zijn.

groetjes anoniempjex 

Reageer