Ruzie met moeder


Reputatie 1
Badge

hey, nou ik heb dus ruzie met mijn moeder. En mijn moeder geeft altijd mij de schuld van echt alles zelfs als mijn zusje iets doet zoekt ze altijd weer een rede om  mij de schuld te geven. Ik heb ook echt het gevoel dat mijn ouders mijn zusje belangrijker vinden dan mij. Ik zit zelf op vwo en mijn zusje die heeft moeite met leren dus ze zijn de hele dag met haar bezig. Als ik één keer een slecht cijfer haal is het alweer ruzie, dan gaan ze zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan en niet goed heb geleerd terwijl ik echt mijn best doe. Vwo is ook gewoon moeilijk, maar ja dat begrijpen ze natuurlijk weer niet. Mijn zusje is ook echt een snitch ik word er zo gek van.


2 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat het er thuis zo aan toe gaat. Niet prettig om het gevoel te hebben dat je zusje voorgetrokken wordt. 

 

Denk je dit met een familielid of kennis te kunnen bespreken? Misschien zou diegene met je ouders kunnen praten, als je dat zelf tevergeefs geprobeerd hebt. De ogen van ouders gaan weleens open door de wijze woorden van een vriend(in) of familielid. 

 

Je zou je mentor kunnen vertellen over wat er thuis aan de hand is. Deze zou je ouders kunnen vertellen hoe goed je je best wel doet, en dat het niet fijn is om voor een onvoldoende naar beneden gehaald te worden. 

 

Gr. Kenshin

Hey meid,

 

Wat en vervelende situatie inderdaad, Ik ben zelf 15 en ik doe mavo en wat jij ent uitlegt herken ik mezelf vet goed in dus je bent niet de enige! Ik ga je wat tips geven voor wat minder ruzie met je moeder!

  1. Nooit schreeuwen tegen je moeder, ze is tenslotte je moeder en doet dr best voor je elke dag weer en weer ondanks dat jij haar soms irritant vind.
  2. Ga even met je zusje serieus praten dat je haar met geheimen ofzo vertrouwt en dat je het eigenlijk helemaal niet leuk vind als zei dingen door verteld aan jullie ouders.
  3. Ga even zitten op de bank met je moeder met een kopje thee en vertel hoe je je voelt erover en dat je het gevoel hebt dat ze meer aandacht geven aan je zusje dan aan jou. ( je moeder zou daar nooit boos op kunnen worden )

 

Ik hoop dat het ene beetje helpt.

Succes en fijne dag nog!

Reageer