Vraag

Ruzie met moeder

  • 18 August 2018
  • 7 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Mijn ouders hebben.twee jaar geleden besloten dat ze uit elkaar gingen dit was toen voor mij , men broertje en mijn zusje vrij zwaar .
Zelf had ik altijd al problemen met mijn vader hij werd nogal snel boos en begon dan te schreuwen maar dit intreseerde mij nooif zoveel want na 5 min was het alweer over ik had verder eigenlijk nooit problemen met mijn moeder maar dat veranderden toen ze een nieuwe partnef kreeg ze stak minder tijd in ons en meer in haar nieuwe partner ik kon hier niet goed tegen en had ook niet een heel goede bant met haar nieuwe partner ik heb geprobeerd hier met mijn moeder over te praten maar ze zij dat ik me maar aan moest passen wang hij hoorde er nu eenmaal bij ik kreeg steed meer ruzie met mijn moeder en haaf partner en heb toen mijn vader erbij betrokken die vond het toen zo heftiv dat hij heeft aangeboden om me een week mee naar hem te nemen dit heb ik toen gedaan en toen ik terug kwam en met mijn moeder en haar partner wou praten kwam er weer ruzie ik moest toen daar blijven en we zijn er toen niet op verder gegaan totdat het mij dwars zat en ik erover ben begonnen ik heb toen met mijn moeder afspraken gemaakt en een uur daarna kwam ze ze al niet na . Toen ik die dag erna naar mijn vader ging om iets op te halen wou ik daar blijven want ik had vantevoren weer ruzie gehad toen begon ze te dreigen met de politie toen ik waar aankwam bij mijn moeder heb ik daarna alleen nog maar ruzie gehad en nu beginen mijn schoolprestaties eronder te lijden ik zou graag naar mijn vader willen omdat ik me bij mijn moeder niet meer goed in mijn vel voel maar ik ben bang dat mijn moeder dat niet toelaar en dan een rechtzaak start en ik weet niet of mijn redenen goed genoeg zijn om bij mijn moeder weg te mogen of in ieder geval minder naar mijn moeder te moeten.

Groet dylan 14 jaar

7 reacties

Hallo Dylan

Je woont momenteel bij je moeder, maar vindt het daar niet zo fijn. Je zou liever bij je vader wonen, maar bent bang dat je moeder dat niet zal toestaan.

Ik vind dat je goede stappen hebt gezet door met je moeder te praten. Jammer genoeg heeft je moeder zich niet aan jullie gemaakte afspraken gehouden.

Was het gezellig bij je vader, toen je daar een tijdje was? Wordt hij niet meer zo snel boos, zoals hij wel eens deed?

Misschien kan je moeder zich vinden in een compromis. Je kan afwisselend een week bij je vader en een week bij je moeder gaan wonen. Wie weet zorgt die afwisseling ervoor dat er minder spanningen zijn tussen je moeder en jou. Zou je dat kunnen voorstellen?

Volgens mij hebben je vader en jij het recht elkaar voldoende te zien. Ik weet niet welke afspraak momenteel geldt, maar als jij je niet goed voelt bij de huidige afspraak, is het goed dat die herzien wordt.

Aangezien je schoolresultaten lijden onder deze situatie, kan het goed zijn dit met je mentor te bespreken. Op die manier kan er rekening gehouden worden met jouw situatie, en kunnen ze je op school eventueel helpen.

Groetjes
Kenshin
Sorry voor de slechte uitleg maar het is op dit moment afwisselent week week
Geen probleem hoor.
Het is op dit moment afwisselend per week. Zou je graag vaker bij je vader zijn? Als je aangeeft hoe het er bij je moeder aan toe gaat, vermoed ik dat een andere regeling mogelijk moet zijn. Het is niet de bedoeling dat je je thuis slecht voelt.
Kan je dit met je vader bespreken?
Ik heb hier met mijn vader over gesproken maar hij zegt ik moet zelf de stap nemen om naar mijn moeder te stappen maar ik ben bang dat ik mijn moeder kwets
Het kan dat de band tussen je moeder en jou verbetert als jullie elkaar minder zien. Minder confrontatie zorgt misschien voor minder ruzies.

Zou je vader samen met jou met je moeder kunnen praten?
Ja dit zal hij wel doen maar ja dan kwets ik denk ik alsnog mijn moeder
Je kan haar zeggen dat je wat afstand van haar doet, omdat je de ruzies niet meer fijn vindt. Als jullie minder vaak samenzijn, is er misschien minder ruzie, en wordt jullie band beter.

Reageer