Ruzie met mijn zus over jongens

  • 7 March 2023
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Oke dit is een random verhaal ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken

 

Ik ben dus een meisje van 15. Mijn zus is bijna 17. Er zijn veel dingen gebeurd maar het komt er dus op neer dat ze contact heeft met jongens. Die jongens zijn 14 en ze komen uit het buitenland. Het is echt niet dat ik iets tegen buitenlanders heb, ik vind ze juist meestal erg aardig. Ze hebben gewoon een hele andere cultuur en ander geloof. Een van de jongens vind mijn zus dus leuk en stuurt allemaal kleffe dingen naar haar. Hij heeft ook tegen een vriendin van mn zus gezegd van ik voel dat ik haar moet fixen enz. Ik als zusje kan dan echt boos worden op zo'n jongen. Ik vind dat ze van mijn zus moeten afblijven. Omdat ik weet dat het niet echt srs kan zijn. Dit komt vooral omdat ik zelf hier voor ongeveer een relatie had met een Oekraïner en daar is veel gebeurd. de vriend van de jongen die mijn zus leuk vind, is een vriend van die Oekraïner. Daarbij is het zo dat mijn zus ook contact heeft met een andere jongen, gewoon een leuke jongen, die haar ook leuk vind. Mijn ouders zijn er ook al achter gekomen dat ze contact heeft met die jongens van 14. Ze heeft belooft dat ze niet meer met hun zou omgaan, alleen ze zegt tegen mij dat ze de jongen van 14 leuker vind dan die andere jongen, en ze niet wil zeggen tegen die van 14 zeggen dat het nooit kan werken want ze vind hem gewoon leuk. Ik heb gezegd je moet gwn zeggen dat het niet kan en niet werkt.

Afgelopen weekend wilden die jongens afspreken met mijn zus. Ze zei tegen mij dat ze naar hen ging, ik ben meegegaan omdat de vriendin van mijn zus niet kon. Ik wilde haar niet alleen laten gaan. Ik ben meegegaan en toen we bij hun waren zeiden mijn zus en die jongen die haar leuk vind tegen mij dat die vriend van hem mij leuk vond. Ik ben heel chagrijnig de hele avond geweest. Toen ging die jongen ook nog die Oekraïense jongen videobellen en zeggen dat ik bij hen was. Toen was ik er echt klaar mee.

Toen wouden mijn zus en die jongen gaan lopen samen. Ik zei dat kan echt niet ik wil niet dat jullie alleen zijn, er kan van alles gebeuren. Die jongen die mij zogenaamd leuk vond zei ik ga wel mee. Ik wilde het niet maar ze gingen toen weg en ik mocht niet mee ze zouden weer terugkomen. er is verder niks gebeurd maar mijn zus word boos op mij als ik zeg van je kan beter niet met hun omgaan. Ze zegt ik ben niet zoals jij, omdat ik dus ruzie heb met die Oekraïner en die jongen die mij zogenaamd leuk vind. Maar die jongen die mijn zus leuk vind denkt helemaal dat ze wat kunnen krijgen maar het werkt sws nooit. En ik vind het echt niet leuk meer want ik heb steeds ruzie met mijn zus om deze dingen en normaal had ik nooit ruzie.

Maar misschien doe ik te moeilijk, ik denk misschien te snel dingen, vooral omdat ik zelf ook meegemaakt heb met een jongen uit het buitenland. Kunnen jullie tips geven hoe ik moet doen of ik te veel overdrijf. Sorry als jullie niks snapt van het verhaal maar k ben het in ieder geval kwijt.


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Hey 

Ik snap dat het echt super stom voelt als je zus iets heeft met een buitenlander ( waar ik ook niks tegen heb ) waar jij slechte ervaring mee hebt zoals die Oekraïner. En het is ook niet leuk als je nu de hele tijd ruzie hebt met je zus. Maar misschien moet je is aan haar vragen waarom ze die jongen leuk vindt. Ik weet nu niet of je zus weet met dat van die Oekraïner. En als ze het niet weet leg je het haar uit waarom je denkt dat het niet werkt en waarom je er tegen bent. Ook kun je misschien met je ouders vrienden of mentor erover praten. Ik weet nu natuurlijk niet hoe je ouders erop reageren maar ik denk dat als je het hun uitlegt dat ze misschien iets kunnen doen: bijvoorbeeld jou of je zus iets uitleggen over waarom het niet werkt  enc. Als dat niet werkt kun je wel aan je zus vragen of die andere jongens je met rust laten ( dat is dan 1 probleem minder toch?) En voor de rest denk ik dat je misschien moet afwachten en als het echt erger word moet je gewoon zegge  waarom je denkt dat het niet gaat waarom je ertegen bent en dat je die cultuur lastig vindt

 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen ( wa 't ik ben zelf ook niet zo oud ) en dat de ruzies ophouden

 

Cya jax

 

 

Reageer