Vraag

ruzie met mijn vader

  • 28 July 2022
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Gister avond kreeg ik dus weer eens ruzie met mijn vader over hoe ik niet genoeg tijd met mijn familie doorbreng. Hij is opzich wel een goede vader, maar soms kan ik gewoon zo boos op hem zijn. Ik heb ook het gevoel dat hij alles bij mij neerlegt terwijl de reden dat ik niet vaak met mijn familie tijd doorbreng voor mijn gevoel door hem komt. Altijd als ik met hem tijd doorbreng eindigd het in een ruzie, klein of groot. Dat is waarom ik hem tegenwoordig liever ontwijk dan dat ik tijd met hem doorbreng. Maar ik ben dus te bang om dat tegen hem te zeggen, ik ben bang dat hij dan nog bozer word en er een nog grotere ruzie gaat ontstaan waardoor hij me nog meer gaat haten (voor mijn gevoel gaat hij me nu al redelijk erg). Mijn vraag is dus, wat moet ik nu doen?


2 reacties

Ik denk dat het handig is als je het met je vader bespreekt wat je problemen met hem zijn en dat je dat liever niet hebt (wat hij vast ook niet wil).  Als je liever niet alleen met je vader spreekt zou je het aan een familie lid dat je vertrouwd moeten vertellen zodat die je kunnen helpen met het gesprek, omdat je met een volwassen iemand sowieso sterker overkomt.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniemig,

Ik zou het inderdaad met je vader bespreken. Ik dank dat jullie allebei wel willen dat de band tussen jullie beter wordt.

Als je vader in een blij humeur is kan je het misschien tegen hem zeggen. Jij zegt dat hij je nu al haat, maar dat klopt vast niet! Hij weet misschien niet hoe hij duidelijk kan maken wat hij bedoelt, en hij wil je waarschijnlijk alleen maar helpen. Hij bedoelt het vast goed.

Als je het nog niet durft, kan je het misschien eerst aan een familielid vertellen. Zij kennen je vader al langer, dus zij weten misschien wel iets wat kan helpen.

Hopelijk begrijpen jullie elkaar straks beter!

Groetjes iemand.

Reageer