Skip to main content
Mijn vader en moeder zijn iets meer dan 2 jaar gescheiden. Mijn vader maakt om ieder meningsverschil ruzie (De grootste onzin discussies). En mijn moeder word om alles wat ik doe boos ik kan gwn niks goed doen voor haar het iss booit genoeg en ze vind altijd wel iets om over te zeuren.

Ik heb ook nog een jonger zusje zij os de lieveling die word niet letterlijk gezegd maar daar komen alle opmerkingen op neer zij doet er ook alles aan om beideouders meer tegen mij op te zetten. Ik woon nu bij mijn moeder omdat zij voor de scheiding nog niet zo gemeen was. Nu is zij irritaties aan het opwekken bij haar eigen familie en daar kom bijna euzie can dit moet voorkomen worden en ik wil niet meer bij haar zitten want ik word er gek van ik wil ook noet bij mijn vader want die is veel te agressief en kan gwn niet voor een kind of die zorgen. De enige persoon waar ik mij goed bij voel is mijn oom can mijn moeders kant maar hij woont alleen en ik denk niet dat hij behoefte.heeft dat ikbij hem ga wonen en hij woontheel verweg dus dan heb ik mijn school niet binnen bereik.
Ik herken dit wel een beetje maar dan niet zo erg en mn ouderd zijn niet uit elkaar (eigenlijk nooit bij elkaar geweest maar ik heb het nu over mn stief vader) ik weet eerlijk gezegd niet wat je hiermee moet maar ik vind het wel lastig voor je
Vervelend dat het thuis niet goed gaat.

Allereerst zul je naar hulp moeten vragen bijvoorbeeld door het aan een vertrouwend persoon op school te vertellen. Die kan je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen. Je kunt ook naar je huisarts gaan. Ook die heeft geheimhoudingsplicht en mag dus niks tegen je ouders zeggen zonder jou toestemming.

Hopelijk heb je er wat aan.

Jonah
Hey

Niet fijn dat het er thuis zo aan toe gaat. Je vader maakt veel ruzie, en je moeder wordt vaak boos. Ook niet fijn dat het lijkt dat je zusje behandeld wordt als lieveling.

Bij je vader wonen lijkt je geen goede optie, en bij je moeder is het niet fijn. Je voelt je goed bij je oom, maar die woont ver weg. Zou je dit met je oom kunnen bespreken? Ook al is bij hem wonen misschien geen optie, is het vast fijn bij iemand je verhaal te doen. Misschien kan je af en toe bij je oom logeren, in de vakanties bijvoorbeeld.

Is er een vriend(in) waarbij je (tijdelijk) kan logeren? Op een plek waar de sfeer goed is, kan je rustig nadenken over een oplossing. Zoals @Jonahhf zei, kan je mentor, een vertrouwenspersoon op school of je huisarts je helpen.

Groetjes

Kenshin

Reageer