Vraag

Rot gezin!!!!

  • 22 March 2019
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

Hay ik ben een meisje van 13 m'n moeder heeft veel stress door m'n oudere zus. Als ik ook maar iets verkeert doe is ze weer boos dus dan zit ik ook in een rot humeur en dan gaat school niet lekker m'n moeder wil dat ik tegen vt( veilig thuis) zeg dat ze alleen maar aardig is maar dat is niet zo.. Iemand tips of zo??

3 reacties

Zeg tegen ze wat jij wil en waar jij je goed bij voelt. Je moet niet iets zeggen omday anderen dat van je verwachten. En misschien als je eerlijk bent kan jij hulp krijgen over hoe je er het best mee om kan gaan in zo een situatie of je moeder krijgt hulp over hoe ze beter kan reageren. Komt goed x
Dan. Ligt daar het probleem.....
Als ik er wat van zeg mag ik niet "zeuren"
Hi Black angel

Zoals Limelight zei, kan het nuttig zijn om Veilig Thuis te vertellen hoe het er thuis aan toe kan gaan. Als er jou een vraag gesteld wordt, mag je daar gerust eerlijk op antwoorden.

Een organisatie als Veilig Thuis begrijpt het best als je vertelt dat je moeder eigenlijk niet wilde dat je de waarheid vertelde. Je kan dan ook gerust vragen dat ze vertrouwd omspringen met de informatie die jij ze geeft.

Groetjes
Kenshin

Reageer