Relatieproblemen met mijn familie

  • 9 March 2019
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Voordat ik begin heb je even wat achtergrondpunten nodig:
  • Mijn ouders zijn al 2 jaar gescheiden
  • Ik heb maar 1 jonger zusje die pas 13 is geworden
  • We spelen op een vrij hoog niveau tennis
  • We hebben allemaal een Surinaamse afkomst maar mijn moeder wilt daar niks meer mee te maken hebben (niet dat dat er wat mee te maken heeft lol)
  • En ik heb de ziekte Pfeiffer (gehad) (maar ik heb er nog steeds “symptomen” van)
Hoi ik ben 14, een meisje en ik heb het gevoel dat mijn moeder mij expres oneerlijk behandeld vergeleken met mijn zusje. Dit begon waarschijnlijk allemaal toen mijn ouders gingen scheiden. Dit was ongeveer 2 jaar geleden. Mijn moeder doet (misschien daardoor) nogal raar de laatste tijd zoals agressieproblemen hebben, geheimzinnig doen, luiheid, eigenwijs zijn en met allemaal mannen op facebook chatten wat ik echt heel goor vind. Ik heb er met mijn moeder over proberen te praten maar steeds als ik erover begin negeert ze me of ze maakt er een ander onderwerp van. Wat ik dus wil zeggen is dat ze me altijd zo anders behandeld dan mijn jongere zusje. Elke nacht lig ik wakker denkend aan wat ik verkeerd doe als dochter en of ik er wat aan kan doen. Ik denk steeds aan misschien beter mijn best doen met tennis, want ze is er zo geobsedeerd door en ze wilt er alles aan doen om mij een tennister te laten worden ookal word ik er doodongelukkig van. Zelf weet ik nog niet eens wat ik wil worden. Wat er dus net gebeurd is is dat mijn zusje mijn pinpas heeft gestolen en er wat mee heeft gekocht terwijl ik probeer te sparen voor spullen die ik al heel lang wil. Ik ben naar haar kamer gegaan en wou haar tas pakken maar ze werd wakker. Mijn moeders kamer zit een soort van naast die van haar en zij was toevallig ook wakker dus ze wist wat ik aan het doen was, want ik zei het eerst ook tegen haar. Mijn moeder schreeuwde tegen me dat ik haar kamer uit moest gaan en mijn zusje sloeg de deur achter me dicht. Huilend ben ik naar beneden gegaan en heb ik even met mijn vriendin op insta gedmed om te vertellen wat er allemaal was gebeurd. Ze troostte me en dat voelde wel goed. Dat leidde dus tot dit bericht. Maar wat ik niet begreep was waarom ze boos op me werden van iets wat een ander van mij heeft afgepakt. Dit heeft ze trouwens wel vaker geflikt. Mij de schuld geven van iets wat zij heeft gedaan en waarvan mijn moeder ook weet dat zij dat heeft gedaan. In conclusie... ik vind dat mijn moeder me oneerlijk behandeld vergeleken met mijn zusje en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken wat als ik er met beide over wil praten negeren ze me en dat doet mij echt pijn. Mijn zusje heeft me een keertje een soort van gepest en ik was op het punt mezelf op te hangen. Ik denk daar steeds aan maar toch behandel ik ze allebei op de manier waarop zij dat willen.

Ik wil nog heel wat vertellen maar ik ben echt heel moe aan het worden lol en het is al laat.

Groetjes,
Kay-leigh

Ps sorry als het een beetje door elkaar zit ik ben laatst nog ziek geweest en het is al middernacht.

2 reacties

"het is al middernacht."
En ik ben zo'n grapjas die dan nog hier zit.

Anyway:

Het lijkt mij verstandig om contact op te nemen met je bank en te kijken wat zij kunnen regelen.
Sowieso kunnen ze jouw pinpas blokeren, zodat je zusje er niets meer mee kan kopen, nouja niemand kan dat ding dan meer gebruiken.
Daarnaast bestaat de kans dat ze je geld terug zullen storten, als ze doorhebben wat de situatie is.
Ze zijn zeker beried om zo een goede naam te verwerven.

Vervolgens denk ik dat je dit echt met je mentor/een vertrouwenspersoon moet bespreken, maar je kunt natuurlijk ook bellen/chatten met de kindertelefoon.
Het is een uiterst serieus probleem als jij overweegt om je zelf te verhangen.

En probeer met jouw moeder, of een ander familielid zoals je vader , als je moeder niet luisteren wilt, je problemen te bespreken.
Je zou haar ook een brief kunnen geven of een berichtje kunnen sturen, maar het gaat er om dat er iets gedaan wordt met de problemen die jij ervaart als gevolg van haar gedrag en dat van jouw zusje.

Is dat misschien iets?
Thnx voor de reactie :3

Ik heb mijn pasje uiteindelijk terug gekregen. Hij lag “opeens” op tafel. We waren net aan het eten en ik vroeg waarom ze dat deed en dat het echt nergens op sloeg aangezien ze ruim 4 keer zoveel geld op dr bank heeft dan mij. Ze keek naar me en zonder wat te zeggen deed ze haar schouders omhoog zeg maar dit maar dan zonder de handen¯\_(‘-‘)_/¯ lol. Maar goed uiteindelijk zei ze dat ze dat deed omdat ik perongeluk haar ov en pinpas had meegenomen een keertje toen ik haar jas aantrok naar school omdat ik dacht dat ze ziek was en toch niet meer naar buiten zou gaan. Dit was trouwens 5 weken geleden ofz gebeurd dus drm vond ik het apart dat dat de reden was. Toen begon m’n moeder een soort van aan mijn zusjes kant te staan en ik ben naar boven gegaan en me zusje is naar waarschijnlijk naar mijn vader gegaan.

Ik zat eraan te denken om het erover te hebben met mijn vader of stiefmoeder maar ik wil ze niet pijn doen want mijn vader is heel erg gevoelig als het gaat over mijn gezondheid. Ik heb al een keertje aan mijn mentor gevraagd of ik er met iemand over kon praten, maar daar voel ik me toch niet zo gemakkelijk bij.

Reageer