Vraag

Relatie met mijn vader

  • 28 May 2023
  • 4 reacties
  • 227 Bekeken

Badge

De laatste tijd voel ik me oncomfortabel als het gaat om mijn vader. Ik heb vaak het gevoel dat die naar me je weet wel staart. En hij sloeg me een paar keer op mijn kont, ik werd hier zo oncomfortabel van dat ik zat te huilen in m’n kamer. Ook liep die meerdere keren binnen terwijl ik aan het douchen was terwijl ik duidelijk aan gaf dat ik dat niet fijn vond. 
 

Ik heb dit ook verteld tegen mijn moeder en ze zegt dat ik me overdrijf en dat dit aan mij ligt. Ik weet zelf niet of dit normaal is en of ik er iets aan kan doen.


4 reacties

Hey,

Opzich is het volgens mij wel normaal, dat doen wel meer ouders bij hun kinderen. Maar als jij het niet fijn vindt, moet je dat denk ik wel aangeven. Als ze niet luisteren dan kan je i.i.g de badkamer deur op slot doen, of kan dat niet bij jullie? Ik vind zelf dat soort dingen ook oncomfortabel, maar bij mij word er helaas niet geluisterd. Anders zul je er mee moeten leven, i guess.

Succes!

Als je iets niet wilt moet je het duidelijk kenbaar maken, bij je vader en je moeder, en dan elke keer dat het gebeurt er iets van blijven zeggen. Als dit niet werkt kan je er met iemand anders over praten...

Als je iets niet wilt moet je het duidelijk kenbaar maken, bij je vader en je moeder, en dan elke keer dat het gebeurt er iets van blijven zeggen. Als dit niet werkt kan je er met iemand anders over praten...

Makkelijker gezegd dan gedaan.

Reputatie 7
Badge +17

@AnneliesMisschien wel, maar het is wel de beste manier. Wat zou ze anders moeten doen dan? Met niks zeggen schiet je ook niks op.

Dus @HoiZegMnNaamLieverNiet, zeg het gewoon eerlijk tegen je vader. De reactie van je moeder is gewoon gaslighting. Als jij je er niet goed bij voelt is dat reden genoeg om er iets van te zeggen.

Succes

Reageer