Vraag

regels ouders

  • 27 July 2021
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

hEyY, oké ik wil dus graag jullie meningen over het volgende:

Ik hou persoonlijk wel van aparte kleding en make-up enz.. ik vind eyeliner bijvoorbeeld leuk om op te doen en ik vind strakkere jurkjes en lagere topjes ook leuk. (Het gaat dan gwn puur om het jurkje of de top niet om hoe strak die zit ofz, ik kijk gwn naar dingen die ik leuk vind en dat zijn toevallig dat soort dingen). mAaR mijn ouders vinden het iets minder, oké ik heb dus 2 voorbeelden:

  • ik heb een jurkje dat bestwel strak zit en een klein beetje kort is, maar ik vind het een heel leuk jurkje, mijn ouders vinden het niet mooi en ordinair ik mocht uiteindelijk het jurkje maar steeds als ik hem nu aan wil doen krijgen we een beetje ruzie, omdat ze het eigenlijk gwn te vinden ook voor mijn leeftijd  (ik ben 14). Ze vinden de stijl van het jurkje ook niet mooi.
  • Ik vind eyeliner leuk om op te doen ook met innercorner en wing en die zooi, maar mijn ouders vinden het niet mooi ze vinden het  heel knap gedaan zeggen ze altijd maar ze vinden het niet mooi en gwn weer te ook weer door mijn leeftijd, we krijgen ook eigenlijk altijd weer ruzie als ik het op doe. Ik mag het ook niet op naar school.

Bij kleding kan ik nog wel begrijpen dat ze dingen te vinden of iets anders, maar bij mijn eyeliner snap ik het gewoon niet. Ik vind het gewoon bij mijn stijl passen en ik vind het mooi en leuk om op te doen, ik doe het ook lang niet altijd op en ik vind dat als het bij je stijl past en ik wil het graag op doen dat ik dat gewoon zou moeten kunnen. Ze hebben me er niet express een klein beetje onzeker over gemaakt, ik had het namelijk al super lang niet meer opgedaan en toen ik het pas weer op deed toen zag ik weer hoe mooi het was, alleen toen ik het aan mijn moeder kiest zien schrok ze ervan! Ik ben ook iemand die het echt niet uitmaakt wat andere mensen denken over wat ik draag en op doe qua make-up. Maar mijn ouders, vooral mijn moeder vind dat wel lastig, maar dan denk ik weer zo ‘het gaat hier om mij en wat ik draag daar hoef jij je dan toch niks van aan te trekken. Maar mijn moeder heeft uitgelegd dat er altijd mensen zijn die daar toch over na zouden denken en een mening over hebben en toen zei ze dat zij zo’n persoon was en dat vind ik heel jammer en ik snap het ook niet goed.

Dus heeft iemand nog een idee wat ik kan zeggen om toch mijn ‘standpunten’ tot haar door te laten dringen, want ik vind het gwn zo nergens op slaan dat ik het niet op mag.

Groetjes moi!

 

 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Waarom reageert niemand dat is echt heel irritant

Reputatie 7
Badge +4

Hey Rosa

Ik denk dat er nog niemand heeft gereageerd, omdat mensen er zelf geen ervaring mee hebben en daarom geen advies willen geven. Dit was in ieder geval voor mij zo toen ik de eerste keer je post las.

Ik zal dit keer advies proberen te geven. Natuurlijk wil je graag aan doen wat je, maar wil. Alleen je ouders willen je gewoon een beetje beschermen.
Mijn advies praat met je ouders en ga niet argumenteren. Hou gewoon een vriendelijk en leuk gesprek. Ik weet hoe moeilijk dit is aangezien ik zelf er eigenwijs ben. En overleg met je ouders wat ze niet fijn vinden en wel. Vind een tussenweg dat is niet perfect, maar dan zijn jullie wel allemaal even tevreden. Sommige dingen dus wel sommige toch maar niet

Reputatie 4
Badge +4


@NaamVergeten  

dankje voor je reactie, ik snap nu waarom mensen niet reageerde! 
ik ga het er nog een x met ze over hebben, we hadden eigenlijk ook een beetje een middenweg alleen ik heb het denk ik een beetje verprutst, ik mag nu helemaal geen eyeliner op, dat vind ik ook niet eerlijk. Dus ja we gaan weer opzoek naar een middenweg 

nogmaals thank youuu!

 

 

 

 

 

 

Reageer