Ransboel op de woongroep.

  • 10 March 2019
  • 4 reacties
  • 202 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik (17) woon op een woongroep voor jongeren tot en met 23 jaar. Ik woon in een huis met drie andere jongeren.
Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe huisgenoot, laten we diegene H noemen. H heeft waarschijnlijk een of ander medisch probleem en, zonder grappen, poept blijkbaar regelmatig in zijn broek.
Sneu en rot voor H, maar de laatste tijd is de overlast alle grenzen over gegaan.
Sinds hij hier is komen wonen komt er al regelmatig een verschrikkelijke stank uit zijn kamer. Hij maakt duidelijk niet schoon na 'ongelukken' en doet ook heel weinig om ervoor te zorgen dat anderen geen overlast hebben. Hij laat vervuilde kleding dagen liggen zonder het te wassen (ook al heeft hij elke mogelijkheid om te wassen!) dus het stinkt verschrikkelijk. Ook doet hij zijn raam niet open om te luchten en laat zelfs regelmatig zijn kamerdeur open staan als hij bijvoorbeeld in de woonkamer zit. Hij doet eigenlijk niks op eigen initiatief om overlast te beperken.
Eerst was het alleen stankoverlast, maar nu ook een ongelofelijke ransboel in de douche met 'verdachte vlekken', om maar zo te zeggen, nog meer van die vlekken in de wc op plekken waar je ze niet zomaar krijgt (lees: hij voert volgens mij vreemde dingen uit met zijn ontlasting a.k.a. poep??) en de maat was afgelopen week helemaal vol nadat ik een stuk ontlasting van de wcvloer heb moeten oprapen.

Ik heb het een heel aantal keer bij de groepsleiding aangegeven als er overlast was, en ik geloof zeker dat ze doen wat ze kunnen, maar H werkt gewoon totaal niet mee en maakt niets op eigen initiatief schoon.
Nu kan leiding niet meer doen dan ze nu al doen, maar het is niet meer uit te houden hier.
Weet iemand of er bepaalde stappen zijn die ik kan nemen om er voor te zorgen dat er iets wordt gedaan aan deze situatie?

4 reacties

Hey,
Het is vooral belangrijk om heel veel geduld te hebben en er ook open over te praten tegen je huisgenoot. Als je zegt dat hij niets op eigen initiatief doet zou je hem daarop kunnen aanspreken en hem een paar lessen aanraden. Hier zijn allerlei online lessen over te vinden. Je hebt al allerlei manieren uitgeprobeerd dus veel kan je niet meer doen, ik zou is grondig met hem praten...

Groetjes Zon ☀️
Hoi Zon,
Bedankt voor je reactie. Ik heb het met begeleiding erover gehad en die raden zo'n beetje af om hem er zelf op aan te spreken. Hij zal wel door de grond willen zakken!
Verder probeer ik maar gewoon normaal tegen hem te doen...
Ik snap dat je begeleiding dit afraden maar zelf kan je er eigenlijk niets aandoen. Je begeleiding zal dit waarschijnlijk onder controle krijgen!

Alvast heel veel succes!
Zon
Ik hoop dat het ze lukt! Dankjewel!

Reageer