Vraag

PTSS

  • 22 March 2020
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Badge

Mijn vader heeft ptts dat is een stress aan doening en hij is vaak heel boos wat kan ik doen als hij boos is?


7 reacties

Hey Nienke

 

Op momenten waarop je vader het moeilijk heeft, stel ik voor dat je overwegend voor je eigen veiligheid zorgt. Neem bijvoorbeeld even afstand van hem door je terug te trekken op je kamer, of ga een tijdje wandelen tot je vader afgekoeld is. Ik zou afraden om tijdens zijn boosheid met hem in gesprek te gaan, aangezien dat zelden tot constructieve conversaties leidt. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hij heeft al een tijdje niet gehad dat hij boos was en hij zegt dat hij probeert dat hij niet boos word

Fijn dat hij alvast probeert om niet boos te worden. Heeft je vader hulp voor zijn ptss, als ik vragen mag?

 

Gr. Kenshin

Badge

Ja dat heeft hij

Goed dat hij hulp heeft. Ik hoop dat naarmate hij begeleid wordt, hij steeds minder vaak boos zal worden. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Dat wordt hoop ik ook gedaan

Beste @Nienke,

Ik herken me helemaal in je verhaal. Mijn vader heeft ook PTSS en het valt hem nog steeds zwaar. Ik hou echt heel veel van hem maar begrijp hem nu ook veel beter. Hij werd zo snel boos en voelde letterlijk niets meer. Fysiek kon hij gewoon zo iets uit de oven pakken en zijn hand in het vuur steken. Hij voelde er gewoon niets van! 

Hij heeft in therapie gezeten (ik toen ook) en het gaat nu veel en veel beter met hem. Hij heeft super veel geprobeerd en het duurde lang maar het heeft hem echt geholpen. Ik wens ook veel sterkte aan jou en je vader toe!

Mijn vader is nog steeds anders dan andere vaders laat ik het zo zeggen. Hij word nog steeds sneller boos en geïrriteerd maar hij kan er nu veel beter mee om gaan. Als tip zou ik je meegeven dat als je vader zo boos word je terug te trekken en hem even alleen te laten. Wanneer hij wat kalmer is geworden zou je kunnen proberen er met hem over te praten. En ik zou aanraden om hem een knuffel te geven aan het einde. Het helpt echt.. meestal hebben ze dat echt nodig.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

met vriendelijke groetjes,

Lianne 💫

Reageer