Skip to main content

Psychopaat als moeder

• September 5, 2025
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

Forum|alt.badge.img

heyyyy, ik weet niet helemaal hoe ik moet beginnen… 

Het begon dus allemaal toen ik 5 was, mijn ouders gingen scheiden, ik was niet verdrietig, niet boos, niet eens blij. Ik was gewoon leeg. Mijn broer was anderhalf jaar ouder, 6 of 7 ofzo, idkkkk… We woonden halve weken bij mn vader en halve weken bij mn moeder.

In de eerste week bij mn moeder ontmoetten wel al een nieuwe vent die haar nieuwe '’levenspartner'’ was Hij heette A (naam verwijderd door de Kindertelefoon ivm anonimiteit), we moesten hem papa noemen, anders moesten we voor straf op 1 been staan tot we in slaap vielen. Hij was wel oke eigenlijk, niet extreem raar, we moesten van hem altijd onder de koude douche, maar op dat na…. c:  Na een maand of 4/5 was het uit en zei mn moeder dat hij in een kartonnen doos onder een brug in Italië woonde, denk niet dat t waar is… 

o ja! trouwens, mn moeder is een psychopaat, dat ga je nog wel later zien, maar echt, niet om haar uit te schelden, maar een echte psychopaat. Echt gestoord… Na A kwam B, C, D, E, F, G, H (namen verwijderd door de Kindertelefoon ivm anonimiteit) en nog wel wat meer, allemaal haar nieuwe huidige '’levenspartner'’. Hoewel ze nog maar net gescheiden was van mn vader, waren de rechtszaken al rond en moest mn vader zoveel geld geven aan haar dat ze er een heel huis van kon kopen, door fraude, maar nog steeds. Ze kocht cocaïne, maar ze weigerde dat het waar was, ze projecteerde haar acties op onze vader, HIJ was degene die lijntjes snoof volgens haar.

Bij woonden we in een best mooi huis in een mooie buurt, we hadden 2 vogels, 2 honden, 2 katten, een aquarium vol vissen, een krab en nog een kom met 2 vissen. Laten we zeggen dat ALLES nu dood is. maarja… ik leef nog i guess. Na 3 maanden van B kwam er erge ruzie, gepland door mijn moeder. Mijn broer en ik moesten naar de buurvrouw , we wisten niet waarom. Later werd er heel vaak achter elkaar aangebeld, je weet wel, zoals irri kinderen die belletje lellen, dus ik dacht ook dat het weer zo een irri kind was. Tot de buurvrouw open deed en mn moeder daar stond, wanhopig, met bloed over haar gezicht, tanden eruit. Wacht… vgm mag je niet teveel details geven, ik stop wel ff met de details hier, maar het zag er echt vreselijk uit. Ze vertelde ons dat die B haar tanden eruit had geslagen, in de nieren had getrapt en van de trap af had gegooid. De politie kwam, ze vertelde hetzelfde verhaal. Echt een paar jaar later was er een rechtszaak tussen de 2 en er kwam naar voren dat het niet was gegaan als ze had gezegd, iets dat echt super absurd is eigenlijk. Mijn moeder had heel hard HELP HELP uit het raam geroepen en B deed zijn hand op haar mond, wantl… what the oliebol was ze nou weer aan het doen?! En toen beet ze zo hard op zijn vinger… dat haar tanden eruit vlogen. Dit was op 31 december en geloof het of niet, maar surprise surprise, mijn vader kreeg emergency custody. woowwwwww…….

Na een tijdje mocht onze moeder ons alleen nog maar zien op openbare plekken, maar ze '’streed voor ons tot ze erbij neervalt'’ Dus natuurlijk kregen we een HELE FRIKING DAG BIJ haar per week, op onze 1e zaterdag bij haar ontmoetten we Bien sûr een E, feitjes: behoort tot 1 van de 2 illegale motorclubs, heeft 2 kinderen die biij hem zijn weggehaald vanwege onveiligheid en 1 woonde in een pleeggezien en kwam in de weekenden, dus toen wij er op zaterdagen waren ook. E was wel aardig denk ik, maar opeens had hij een ara gekocht en vloog die door de woonkamer, u know, zo een papegaai. en later een woestijnbuizerd, maar laten we dat achterwege. op een gegeven moment werd het huis dat we '’huurden'’ '’geisoleerd'’ aka: het werd niet gehuurd, of ik bedoel… de huur is nog nooit betaald, dus in plaats van geisoleerd werden we letterlijk door huiswaarden uit huis gebanjerd. maar wij waren toen bij onze vader, dus we hadden er niks van door, Toen ze ons ophaalde zei ze dat we ergens tijdelijk gingen logeren. Ik vroeg of ik eerst mn koffertje mocht inpakken, maar dat mocht niet (omdat we letterlijk geen huis hadden).

Die dag kwamen we aan bij een gezin, een man, vrouw en hun kind (17) (namen verwijderd door de Kindertelefoon ivm anonimiteit). De zoon en zn vader rookten de hele dag wiet en ze waren een beetje…. hoe heet dat… high? continu, keihard verslaaft. mn moeder heeft soortvan een beetje geprobeerd om vreemd te gaan met die man en toen waren we er niet meer welkom en ja… die avond gingen wij naar onze vader en de week erna zagen we onze moeder weer,

Ze woonde nu in een appartement van een man, hij heette F. Net uit de gevangenis wegens vechten met de politie. lekker handig, want t appartement was van dezelfde verhuurder als waar ze eruit was gegooid. we waren daar 2x tot ze zei dat ze het niet meer aankon om te fietsen ( haar auto was ingenomen door de huiswaarders). dat was haar exuus, niet meer kunnen fietsen en dan je kinderen achterlaten, we wisten nog niet dat ze een psychopaat was.

Oja, kwam er ergens tussendoor random dat mn broer een andere vader heeft. verklaart waarom hij bruine ogen heeft en beide mn ouders blauwe ogen c; bleek dat we niet meer naar haar mogen, omdat ze mogelijk in elkaar geslagen kon worden door de verhuurder, omdat die man failliet is gegaan door haar en daarna zelfmoord heeft gepleegd…. triest… Tussendoor waren er echt miljoenen rechtszaken. Ze probeerde om mij en mn broer bij haar te laten wonen. Bij het afzetten vroeg ze dan aan me of ik van haar hield, of ik bij haar wou wonen en ieder kind van de leeftijd 6-12 zegt dat ze natuurlijk van haar houden en bij haar wouden wonen.

Er was namelijk soortvan een klein beetje heel erg emotionele parentificatie. dat speelde ook wel een rol. nou, had ze stiekem op film dat ik van haar hield en bij haar wou wonen. leuk voor de rechtszaken. De jeugzorg en kinderbescherming zijn meerdere keren geweest, maar ja… ze is een spychopaat, die is charming, ze geloofden me niet toen ik de waarheid zei. ze antwoorden met dat ik loog en negatief beinvloed was door mn vader, waardoor we naar 2 dagen per week bij haar moesten wonen.

AAAAAHG, zoveel om op te schrijven, het is gewoon te veel. kortom, ze is niet goed in haar hoofd. Het is ontzettend schadelijk geweest voor mij en mn broer, ik geloofde oprecht dat mn vader een moordenaar is toen ze dat zei. Ze gaslightte, manipuleerde, emotionele parentificatie en emotionele verwaarlozing, dat zijn de woorden denk ik. ze heeft op een gegeven moment mn broer '’ontvoerd'’, ze mocht hem niet meenemen, van school. ja… nu woont hij daar permanent en ik bij mn vader.

Ik heb moeite met vertrouwen in anderen, een meningen en gevoelens hebben, geven en uiten. Ik durf soms niet meer te spreken, ik heb perfectionisme op het punt dat ik 2 gymnasium doe zonder onvoldoendes, ik ben wantrouwig en bang dat mijn stem niet waar is, zoals mijn moeder en de kinderbescherming me heeft geleerd….

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Hey ​@QueenMe01xx, wat je hebt meegemaakt is enorm heftig en het is logisch dat je moeite hebt met vertrouwen, jezelf uiten en perfectionisme. Alles wat je voelt is een normale reactie op trauma en instabiliteit.

Het is heel belangrijk dat je nu veilig blijft en steun zoekt: praat met een hulpverlener of psycholoog die ervaring heeft met jeugdtrauma, en bel 113 Zelfmoordpreventie of 112 als je jezelf iets aan wilt doen.

Focus op kleine dingen die je kunt controleren, deel je gevoelens met één vertrouwd persoon of schrijf ze op, en onthoud: je gevoelens zijn geldig en je verdient veiligheid en erkenning. Je hoeft dit niet alleen te dragen.

xx liefs Wolf 🐺